Zásadité stravování pro PCOS

21. dubna 2017 v 11:22 |  Dieta
S blížícím se létem a plavkovou sezónou a opět zvolna stoupající váhou se zase vracím k myšlence, co dělám špatně. Musím přiznat, že nepodařená stimulace a následná série těhotenství v mém okolí (naposledy včera jsem se dozvěděla o tom, že můj bratr čeká rodinu a mé mámě vůbec nepřišlo trapné mi to oznámit tak, že mi poslala emailem fotku ultrazvuku s textem - dárek od Míši k narozeninám, protože máma měla včera narozeniny) mě prostě rozsekává na maličké kousky. Vždycky když už si říkám, že jsem skoro v pohodě, tak zase někdo oznámí těhotenství, nebo se rovnou někde objeví fotka novorozeněte. Není tedy asi vůbec žádné překvapení, že dietu dost flákám, občas si dám lepek, občas sýr, večeřím chipsy a víno. Výsledkem je pak to, že jsem na sebe akorát naštvaná a stravování ještě více prasím..

Ale abych se dostala konečně k jádru pudla. Přemýšlím, jaký stravovací směr teď zvolit, abych si dala váhu zase do pohody a hlavně se trochu uklidnila i hlava. Napřed jsem si pohrávala s myšlenou na paleo nebo whole30, které tedy ještě úplně nezavrhuji, ale u kamarádky jsem v úterý zahlédla kuchařku na zásadité stravování, takže jsem brouzdala po webu a chtěla bych v dnešním článku shrnout tento výživový směr.

Pravděpodobně každý z nás už někdy slyšel nebo četl o tom, že některé potraviny jsou zásaditého a jiné zase kyselého charakteru. A právě správná acidobazická rovnováha v těle způsobená vyváženým poměrem těchto potravin je důležitá pro správnou funkci našeho organismu. Většina potravin, které běžně konzumujeme je ovšem spíše kyselého charakteru. Bazická dieta nám proto pomůže nastolit správnou acidobazickou rovnováhu, konkrétně v našich tělních tekutinách, hlavně v krvi. A jaké má zásaditý způsob stravování výhody?

1/ Zásaditý způsob stravování údajně zlepšuje naši plodnost, protože vyšší příjem zásaditých potravin by měl působit zásaditě na náš poševní hlen. Kyselý poševní hlen totiž zabíjí spermie a tedy zabraňuje otěhotnění.
2/ Zásadité stravování zároveň zabraňuje našemu tělu, aby ztrácelo vápník, který je důležitý pro zdraví našich kostí a zubní skloviny.
3/ Zásaditá dieta by měla pomáhat předcházet nebo alespoň snižovat různé bolesti.
4/ Údajně je zásaditá strava také tajnou zbraní pro krásnou a zdravou pokožku.
5/ Tento způsob stravování má snižovat zánět a posilovat naši vitalitu a zvyšovat naši energii/náš elán.
6/ Pokud budeme jíst dostatek zdravých proteinů a dostatek zelené listové zeleniny, můžeme zlepšit i funkci naši jater, což nám pomůže s redukcí naší váhy a udržení zdravě zásaditého charakteru našeho organismu.

A jaké potraviny mají zásaditý charakter?
Jedná se především o syrové potraviny, kvalitní rostlinné proteiny, čerstvé ovoce a zelenina, alkalizovaná voda a zelené nápoje (myšleno třeba spirulina nebo zelený ječmen).

A konkrétnější seznam zásaditých potravin:
Zelenina: řepa, brokolice, květák, celer, okurka, kadeřávek, salát, cibule, hrách, papriky, špenát
Ovoce: jablka, banány, bobule, meloun cantaloupe, hrozny, klasický meloun, citron, pomeranče, broskve, hrušky
Protein: mandle, kaštany, tofu
Koření: skořice, kari, zázvor, hořčice, mořská sůl

Jakým potravinám se vyhnout?
Vajíčka, čočka, vysoké množství soli, mléko, průmyslově vyráběné cereálie, průmyslově zpracované maso (salámy, šunky), arašídy a vlašské ořechy, ovesné a pšeničné pečivo, těstoviny, rýže a balené celozrné produkty, kofein a alkohol.
 

Hormonální jóga - měsíc 2 a 3

18. dubna 2017 v 11:14 |  Cvičení
Myslela jsem, že o Velikonocích budu mít více času, abych se mohla věnovat blogu a napíšu pro vás zase nějaký pěkný článek. Situace ale nedovolila zasednout k počítači, za prvé jsem měla několik lekcí jógy navíc, za druhé jsem byla příšerně unavená a každou volnou chvilku prospala. Naše tělo není hloupé a samo si řekne, kdy má dost. A je to dobře. Proto v dnešním článku přinesu informace nejen o hormonální józe, ale i o tom, že máme poslouchat svoje tělo.

V druhé polovině loňského roku jsem byla hodně často nemocná, abych byla přesnější, tak prakticky každý měsíc, nebo alespoň každý druhý, když jsem náhodou jeden měsíc odolala. Velký podíl měla určitě léčba ve formě stimulace ovulace prostřednictvím clostilbegytu. Léčbu jsem totiž měla rozšířenou ještě o užívání medrolu, což je kortikosteroid, který u mě měl snížit trochu moji imunitu, aby se případně oplodněné vajíčko mohlo snáze uchytit a nehrozilo, že jej moje tělo odmítne. Hodně jsem si myslela, že mám sníženou tu imunitu a tím pádem na mě snadno sedne kdejaký bacil, i když nutno podotknout, že v období září-prosinec těch bacilů okolo mě lítalo vážně hodně.

Samozřejmě mě nenapadlo se nad celým problémem zamyslet více do hloubky, teď už vím, že jsem na tom měla podíl i já. I když jsem nechtěla, tak jsem podvědomě byla upnutá k tomu, že ta stimulace mi pomůže, abych otěhotněla, vkládala jsem do toho hodně nadějí, i když jsem se na venek snažila tvářit jakoby nic, že se mě to vlastně vůbec netýká. Nakonec jsem při posledním cyklu opravdu otěhotněla, ale nebylo mi souzeno se z této radostné události těšit příliš dlouho. První chvíle byly hodně perné a psychicky náročné, pak jsem se ale oklepala a řekla si, že tohle mě přece nemůže takhle zničit. Nějké šrámy to zanechalo, to nebudu tvrdit, že ne.. Ale v té době jsem akorát začínala se svojí dráhou lektorky jógy. Lidé, kteří ke mě chodí na lekce, mi dodávají energii a sílu pokračovat.. Jóga mi pomohla zklidnit mysl, zahloubat se hluboko do sebe a zamyslet se nad tím, co dělám špatně..

Sice jsem na úplné jádro problému ještě nenarazila, ale minimálně jsem se posunula dál.. Zašla jsem na kurz hormonální jógy a pak čekala na její výsledky. Lektorka, u které jsem byla, mi říkala, že doufá, že nečekám zázraky hned, že to bude chtít trochu čas a pevnou vůli, abych zvládla cvičit 5-6x týdně. Já se rozhodla, že to zvládnu, a za cíl jsem si dala, že začnu menstruovat bez jakýchkoliv léků.

První měsíc jsem byla naprosto nadšená, sice mě na začátku bolelo naprosto celé břicho a podbřišek, ale menstruace přišla - délka cyklu 31 dní. Ale hlodal ve mě přece jen ten malý nedůvěřivý červíček, který mi říkal, že v sobě mám ještě uričtě nějaké zbytky toho clostilbegytu a že další měsíc se tento úspěch nemusí opakovat. Ale nepřestala jsem cvičit a druhý cyklus měl 33 dní. Byla jsem naprosto nadšená. Jenže tím, jak se to dvakrát povedlo a já byla nějak víc unavená, tak jsem trochu cvičení flákala. Druhá menstruace navíc byla trochu více vleklá - 6 dní jsem špinila, pak tři dny menstruovala. Zpětně jsem si uvědomila, že jsem s prvním špiněním neměla přestat cvičit, že cvičit musím přestat až s první menstruací.

Začátkem třetího měsíce jsem dostala navíc nějaké lekce jógy ráno od 7, takže si asi jistě dokážete představit, jak šla moje morálka s hormonální jógou dolů. Vždycky v pondělí a úterý jsem cvičila, ve středu jsem nestihla vstát natolik brzy, abych zvládla hormonální sestavu před mojí lekcí a pak už jsem většinou až do konce týdne necvičila, nicméně k mému velkému překvapení a ty 2-3 lekce hormonálky týdně stačily k tomu, abych po 36 dnech dostala další mesntruaci. Zda byl některý z cyklů ovulační nebo ne vůbec netuším. Důležitá zpráva ale je, že cyklus dorazil, beru to jako odrazový můstek.

První a druhý měsíc mnou cloumaly všechny emoce. Při slově svatba, těhotná a děti jsem propukala v zoufalý pláč, který vůbec nešel nijak zastavit a ani jsem to nemohla nijak ovlivnit. Teď třetí měsíc už byl mnohem lepší, už jsem téměř nebrečela. Navíc jsem odhalila jeden z důvodů, kde byla chyba. Po vyřčení diagnózy jsem zpanikařila a upnula se k tomu, že to přece musím zlomit a musím otěhotnět. Pravda je ovšem taková, že nemusím. Musím se jen naučit mí ráda sama sebe, své tělo a svou duši, a pečovat o sebe. Pokud budu nervově nestabilní a věčně vystresovaná, tak se mi maximálně podaří přivést na svět škvrně, které na tom bude stejně a to opravdu nechci.

Další články


Kam dál

Reklama