Malými krůčky vpřed

25. ledna 2016 v 15:49 |  Dieta
Jak jsem psala v předchozím příspěvku, účinná léčba na PCOS neexistuje. Jediným možným prostředkem jak s tímto syndromem účinně bojovat, je od základu změnit životní styl. Mnoho o těchto změnách se můžeme dočíst na zahraničních webech.

Fitness trenérka Erika Volk na svých stránkách (http://erikavolkfitness.com/) propaguje silové cvičení, které nám napomůže k nárůstu svalové hmoty. Právě svalová hmota by měla pomoci v boji s inzulinovou rezistencí, kterou často ženy s PCOS trpí.

Další velmi povedený web píše Tarryn (http://www.pcosdietsupport.com/). Na svých stránkách píše zejména o správném stravování a cvičení. Rovněž nabízí startovací balíček pro ženy, které se s PCOS rozhodnou samy bojovat. Pokud se vám tento balíček zalíbí a nejste si jisté, že budete schopné si samy svoji novou dietu hlídat, můžete se přihlásit do jejího 10ti týdenního kurzu či si zaplatit za členství, v rámci kterého vám budou chodit emaily, které vás mají podporovat a udržet u vašeho cíle - úspěšně bojovat s PCOS.

Pro ty z vás, kterým se nechce anglicky psanými weby prokousávat nebo prostě hledáte jen rychlou sumarizaci doporučení, připojuji ještě seznam potravin, které byste do svého jídelníčku rozhodně měly zařadit:

1/ omega mastné kyseliny (ryby, oříšky, semínka, nebo doplňky stravy jako např. OmegaDefend)
2/ mátový čaj (zejména z máty kadeřavé; má účinky, které snižují produkci androgenů - mužských pohlavních hormonů)
3/ potraviny s nízkým glykemickým indexem a velkým obsahem vlákniny (ovoce, zelenina, celozrnné tmavé pečivo)
4/ potravinové doplňky:
a/ inositol (je přítomný ve výrobku inofolic nebo nosifol, případně jde v čisté formě zakoupit na zahraničních webech, např. na amazonu)
b/ vitamín D
c/ kyselinu listovou (ta se doporučuje konzumovat před každým plánovaným těhotenstvím kvůli správnému vývoji miminka)

Samozřejmě se říká, že všeho s mírou, takže pokud s dietou začínáte, tak nic nepřehánějte, do ničeho se nenuťte, stačí změny provádět postupně. Například začněte každý den jíst hrst oříšků, nebo si na večeři dejte zeleninový salát, který posypte oříšky a semínky, kvůli správnému vstřebání vitamínů bych doporučila salát zakapat nějakým kvalitním olejem (olivovým, lněným či konopným).
Dále si najděte nějaké cvičení, které vás bude bavit. Já třeba teď začala s jógou (http://yogawithadriene.com/). Člověk si u cvičení příjemně odpočine a jelikož cvičím ráno před odchodem do práce, tak mám celý den více energie a lepší náladu :-)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama