Kterým potravinám se vyhnout při vaší diagnóze?

28. února 2016 v 22:13 |  Dieta
Ačkoliv jsem již rozepsala další články o potravinách a doplňcích, které byste do svého jídelníčku měly zařadit, tak vás před jejich publikací informuji dnes o tom, co ve vašem jídelníčku omezit nebo čemu se vyhnout.

Dnes jsem totiž narazila na zajímavý článek of Flo living, který popisuje všeobecně známé věci, které byste měly omezit - a to cukr a mléčné výrobky, ale představuje i dalších 5 věcí, kterým se vyhnout.

V prvé řadě se jedná o stévii. Samozřejmě, že pokud se máte vyhnout cukr, jistě přemýšlíte, čím sladkou chuť ve vaší stravě nahradit. Proto pozor - stévii se raději vyhněte, protože právě stévie dříve byla a v některých zemích stále je používána jako bylina snižující šanci otěhotnět. U zdravých, hormonálně stabilních žen, není malé množství stévie na škodu, ovšem u nás, žen s PCOS, není úplně dobré zařazovat do diety podobné byliny. Pokud potřebujete osladit čaj, je lepší použít med nebo sáhnout po kokosovém cukru.

Dále byste se měly vyhnout červenému masu. Autorka článku uvádí, že ze svých zkušeností s ženami s PCOS ví, že pokud chcete porazit svoji diagnózu, není úplně správné, abyste se hnaly do Paleo diety, která je založena na zvýšeném příjmu masa ve vaší dietě a to hlavně červeného, protože potrava bohatá na protein může snižovat produkci látky nazvané sex hormone binding globulin, jejíž snížení vede ke zvýšení produkce testosteronu, což u nás jistě není úplně žádoucí, co myslíte?

Potravina, která je považována za superpotravinu je kapusta. Všude jistě slyšíte, že konzumace kapusty je léčivá a pomůže prakticky úplně proti všemu. Bohužel všechna brukvovitá zelenina v syrovém stavu obsahuje goitrogeny, které potlačuje funkci štítné žlázy nebo může způsobovat její hypofunkci, což zhoršuje symptomy PCOS. Proto pokud si chcete dát kapustu, květák či brokolici, je doporučeno je nejprve uvařit nebo alespoň lehce orestovat na troše kokosového oleje.

Dále byste se měly vyhnout potravinám, které ochlazují organismus. Mezi takové potraviny patří okurka, spirulina nebo máta, tyto potraviny mají ochalzující účinky na naše reprodukční orgány. Ty potřebují spíše příjem potravin, které jsou schopné organismus ohřát. Mezi takové potraviny se dá zařadit koření, a to zejména kurkuma a skořice. Navíc, skořice je dobře známá jako potravina stabilizující cukr v cirkulaci a zároveň podporující ovulaci. Naproti tomu kurkuma je silný antioidant a pomáhá při detoxikaci.

Na závěr byste se měly vyhnout sóje. Pokud ze svého jídelníčku vyřazujete mléčné výrobky, logicky se je snažíte něčím nahradit, a proto sáhnete pravděpodobně po s=ojovém mléce, jogurtech nebo tofu. Bohužel sója ve vašem těle funguje obdobně jako estrogen. Proto pokud konzumujete hodně sójových výrobků, vaše tělo nabude dojmu, že má estrogenu dostatek a samo ho pak nebude vyrábět a následkem toho dojde ke zpomalení nebo oddálení vaší ovulace, což samozřejmě nechcete.

Samozřejmě vám závěry tohoto článku nechci nijak vnucovat, ale myslím, že byste tyto informace měly znát, abyste se případně mohly pokusit jim vyhnout. Ale je to jen na vašem uvážení.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama