Mléčné výrobky

16. února 2016 v 16:46 |  Dieta
V předchozíh článcích jsem vás již krátce seznámila s vybranými druhy cvičení a s vitamínem D a inositolem. Zároveň jsem naznačila, že existuje ještě řada dalších potravin, které bychom do jídelníčku měly zařadit - zejména omega mastné kyseliny, které najdete např. v rybách nebo semínkách.

Pro dnešek jsem se ale rozhodla být trochu zlá a napsat o skupině výrobků, které bychom ze svého jídelníčku měly naopak vyřadit. Jedná se o mléčné výrobky. Dokážu si představit, jak se asi právě teď tváříte. Opravdu máte každé ráno snídat něco jiného než váš oblíbený jogurt? Nesmíte si namazat na chléb vaši oblíbenou pomazánku? Sama jsem tomuto musela před nějakou dobou čelit. Jedla jsem mléčné výrobky zhruba 7 dní v týdnu. Při mém studijním pobytu v Itálii jsem vyzkoušela snad úplně veškeré sýry, které tamní obchody nabízely. Vzdát se mléčných výrobků byla nesmírná obět, ale prostě jsem se rozhodla to zkusit... Teď jsem bez mléčných výrobků už půl roku a ano - závidím mému muži, když si na večeři dává hermelín, ale ne - nedám si, vydržím...

Mléčné výrobky obsahují látku zvanou insulin-growth factor 1, která je podobná inzulinu a tím pádem ovlivňuje stejné dráhy v těle jako inzulin. A jak vás jistě napadne, jelikož řada z nás má problém s inzulinovou rezistencí, příliš se nám nehodí cpát do těla další látky podobné inzulinu, které by ještě více aktivovaly inzulinovou dráhu a tím pádem naši rezistenci zhoršovaly. Navíc mléčné výrobky prostřednictvím této dráhy mohou zvyšovat koncentrace testosteronu v těle, což poznáte hlavně na svých obličejích, na kterých se vám objeví akné. Snížením nebo úplným vyřazením mléčných výrobků máte vyšší šanci akné zmírnit a pokud jste již zkoušely všechny možné diety a žádná nevedla k úspěšné ztrátě váhy, tak vám mohu slíbit, že vyřazení mléčných výrobků z jídelníčku by mohlo být právě krokem tím správným směrem. Samozřejmě - nebude to vidět hned, ale dejme tomu tří měsíční bezmléčná kůra na zkoušku se dá vydržet, nebo ne?

Mohu vás potěšit alespoň tím, že podle Tarryn vůbec nevadí, když si dáte máslo.. Já osobně bych raději doporučila dát si Ghí, kterému se připisuje řada pozitivních účinků, o kterých si můžete přečíst jinde nebo počkat, až o nich napíši :-) Ale to už nechám na vás..

Pokud máte strach o své kosti, jejichž růst ovlivňuje vápník z mléčných výrobků, tak věřte, že to lze snadno nahradit, protože vápník obsahuje například mák, sezam nebo mandle. Jeho ukládání do kostí podporuje vitamín D, o kterém jsem již psala dříve. Takže držím palce a přeji pevnou vůli, která vám pomůže vzdát se mléčných výrobků, alespoň na chvíli..
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Misa Misa | 7. července 2016 v 21:20 | Reagovat

Ahojky,je super,ze existuje blog jako tenhle! Zaujaly me omezeni mlecnych vyrobku,nevis nahodou zda se to vztahujr i na syrovatku? Respek. Jestli syrovatka obsahuje take insulin growth factor 1 ? Dekuji za odpoved.

2 Janča Janča | Web | 7. července 2016 v 23:14 | Reagovat

[1]: Ahoj, to je hodně zajímavá otázka. Do teď jsem o tomhle nic nehledala. Takže jsem se na to vrhla teď a pravda je taková, že syrovátka se vlastně získává jako vedlejší produkt při výrobě sýra, takže je to ve své podstatě také mléčný výrobek, takže obsahuje všechny proteiny a hormony, které jsou obsažené v mléce, včetně IGF1. Takže pokud trpíš akné nebo PCOS a chceš se toho zbavit, tak bych rozhodně doporučovala syrovátku vyřadit.. Pokud ráda experimentuješ, zkus syrovátku vynechat třeba na měsíc a uvidíš, zda se ti zlepší symptomy.
Přeloženo z článku: http://www.clearskinforever.net/whey-and-acne-does-whey-protein-cause-acne/

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama