O jakých potravinnových doplňcích byste určitě měly vědět

8. března 2016 v 20:18 |  Dieta
Jelikož sleduji na sociálních hned několik stránek, které se zabývají PCOS, vyskakují na mě denně nové a nové příspěvky, co dělat a nedělat. Dnes jsem narazila na obzvlášť zajímavý a z mého pohledu i přínosný článek, který se týká potravinnových doplňků, o kterých je dobré minimálně vědět Mrkající

Hned na začátku bych měla zmínit, že tyto doplňky se doporučují pro všechny ženy, seznam není zaměřený přímo na pacientky s PCOS.

Myslím, že vás nepřekvapí, že dle autora článku, Dr. Spencera Nadolsky, je nejdůležitější, aby si každá žena denně ohlídala dostatek kvalitního spánku, necvičila málo, ale ani příliš, naučila se techniky, které jí pomáhají zvládat stres (třeba meditace nebo prostě jen procházka, jak jsem již nakousla ve včerejším příspěvku) a pokud to jde, tak si dopřejte dostatek sluníčka, i když zrovna dnes, když ráno sněžilo a teď prší, asi pojem sluníčko zní trochu jako sci-fi Usmívající se

Jak jistě víte, psychika je mocná čarodějka, kterou je občas nutné popostrčit nějakým výživovým doplňkem, který má nesporně pro vaše tělo pozitivní přínos, nebo alespoň placebo efekt, kterému uvěříte.

Číslo jedna bylo v tomto článku přířazeno rostlině s latinským názvem Vitex Agnus Castus neboli drmek obecný, který je známý pro své účinky zmírňující příznaky premenstruačního syndromu. Je to pravděpodobně jediný potravinový doplněk, který prokazatelně tyto příznaky snižuje. Popisuje se, že by mohl pomoci i při problémech s nepravidelným cyklem a neplodnosti, avšak k tomuto zatím není nashromážděno dostatek dat.

Číslo dva bylo vyšlo na kreatin, který se považuje za nejznámější doplněk stravy ve vztahu k formování postavy. Kreatin sám o sobě působí jako slabé antidepresivum a u žen, které nereagovaly na léčbu antidepresivy prokázal účinky, pokud byl podán v kombinaci s SSRI (inhibitor selektivního zpětnovazebného vychytávání serotoninu).

Pro naše lepší zdraví a větší pohodu jistě neuškodí nějaký ten doplněk, který podporuje naši sexualitu, takovým je prášek z kořene Maca. Prokazatelně zvyšuje sexuální libido u obou pohlaví, je nehormonální a naprosto bezpečný.

Na závěr autor článku doporučuje Inositol, o kterém jste si mohli přečíst již zde. Nejlépe prý v kombinaci s látkou zvanou Berberin, která je podobná svými účinky metforminu, který se používá na léčbu insulinové resistence u pacientek s PCOS. Berberin je alkaloid, který můžete najít v některých rostlinách, například v dřišťálu, který bývá součástí čajů na podporu plodnosti. Dále jej můžeme najít v opuncii (rovněž známé pod názvem nopál) nebo řebříčku.

Jak pan doktor uvádí na závěr - je dobré si vybrat potravinové doplňky tak, abychom řešily konkrétní problém, který nás trápí a ne se ládovaly doplňky, které nám slibují zajištění celkového zdraví.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama