Omega mastné kyseliny

17. března 2016 v 15:16 |  Dieta
Mezi další potravinové doplňky, na které bychom se při léčbě PCOS měly zaměřit patří omega mastné kyseliny.

V roce 2013 byl publikován článek shrnující výsledky klinické studie na 78 obézních ženách s PCOS. ženy byly rozděleny do dvou skupin, jedna dostávala placebo a druhá omega-3 mastné kyseliny. Po uplynutí 8 týdenní trial studie došlo k zlepšení menstuačního cyklu u skupiny konzumující omega-3 kyseliny (v téměř 50% pacientek oproti 23% u skupiny neléčené). Navíc u léčené skupiny došlo zároveň i k poklesu hladin testosteronu.

V další studii zjistili, že konzumace omega-3 mastných kyselin zlepšuje inzulinovou senzitivitu.

Omega mastné kyseliny jsou důležité látky, které si naše tělo neumí samo vyrobit. Jejich přísun je pro náš organismus důležitý zejména kvůli zdravému vývoji a uchování buněčných stěn, podpoře správné funkce mozku, podpoře zdravého stavu vlasů a pokožky a v boji se zánětem.

Při zvyšování přísunu omega-3 kyselin musíme dávat pozor, abychom zároveň nezvyšovaly přísun omega-6 mastných kyselin, kterých přijímáme v naší potravě dostatek. V některých článcích se můžeme dočíst, že ideální poměr omega 3 a 6 mastných kyselin v potravě by měl být 1:1, avšak v naší stravě je jejich zastoupění spíše 1:16 nebo dokonce 1:30, z čehož vyplývá, že omega-6 rozhodně zvyšovat není potřeba, ale omega-3 ano. Zvýšeným přísunem ořechů, semen (lněné semínko) a ryb (zejména lososa) jsme schopni přirozeně zvýšit přísun omega-3. Další navyšování můžeme vyzkoušet různými potravinovými doplňky. Já osobně užívám OmegaDefend.

Kromě pozitivních účinků při boji s PCOS jsou omega-3 kyseliny taky známé jako bojovníci proti kardio-vaskulárnímu onemocnění, k udržování zdravé hladiny triglyceridů v našem organismu a zkoumají se např. i ve vztahu k nealkoholickému ztukovatění jater.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama