Cesta k meditaci

24. dubna 2016 v 9:33 |  Léčba
Naučit se meditaci se může zdát velmi složité. Často můžeme mít pocit, že naučit se meditaci můžeme pouze pokud budeme hodně disciplinované a vytrvalé. Ve skutečnosti jsou však základy meditace velmi jednoduché a pokud si je osvojíte, můžete se po celý den cítit více soustředěné, méně stresované a můžete mít pocit vyčištěné hlavy.

Nedávno jsem si přečetla článek, kde jsou popsané jednoduché tipy, jak s meditací začít.

1/ Udělejte si plán. Pokud se pokoušíte s meditací začít, je potřeba si udělat plán a pravidelně se meditaci věnovat.
2/ Soustřeďte se na svůj dech. Je mnoho způsobů, jak s meditací začít, ale nejjednodušší je pohodlně se posadit, zavřít oči a jen dýchat a soustředit se pouze na proudění svého dechu. Všechny myšlenky odložte stranou a jen pozorujte, jak jde vzduch po nádechu do vašich plic a při výdechu, jak odchází ven z těla.
3/ Začínejte pomalu. Není dobré hned na začátek věnovat meditaci 20 minut, je lepší začínat třeba s 3-5ti minutami denně a postupně meditaci prodlužovat.
4/ Určete si časový rámec. Meditace nemusí být pouze mentální, ale může být třeba i aktivní - ať už se jedná o běh či horolezení, jakákoliv sportovní činnost, při které se soustředíte jen na pohyb a váš dech je meditační. Měly byste začít s nějakým časovým rámcem a to třeba 30 dní - kdy si vyzkoušíte, jestli jste dostatečně disciplinované, abyste se naučily meditovat.
5/ Udělejte si sůj denní plán. Zařaďte meditaci do vaší každodenní rutiny. Můžete meditovat prostřednictvím krátké jógové praxe každé ráno nebo například můžete poslouchat nějakou meditační hudbu těsně před spánkem.
6/ Utvořte si vlastní rituál. Já osobně si každé ráno zacvičím 20-30 minut jógu a následně strávím několik málo minut v pozici mrtvoly a zhluboka se prodýchávám. Některý večer si pak pouštím těsně před spaním meditační nahrávku, u které tedy často usnu :-)
7/ Je vhodné mít kamaráda/ku pro meditaci. Je to obdobné jako když máte kamarádku, se kterou chodíte cvičit. Jen s vaším meditačním parťákem si každé ráno můžete poslat nějakou textovku, třeba s přáním krásného startu do nového dne.
8/ Meditujte během krátkých přestávek v průběhu celého dne. Meditovat se údajně dá i během cesty hromadnou dopravou cestou do/z práce.
9/ Pokud potřebujete řízenou meditaci, existují i mobilní aplikace, které by vám měly pomoci.
10/ Užijte si jakoukoliv volnou chvilku, kterou můžete věnovat meditaci.

Doufám, že jsem vás přesvědčila, že je jednoduché s meditací začít a že se o to alespoň pokusíte Mrkající
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama