PCOS stravování na cestách a dovolených

15. dubna 2016 v 8:17 |  Dieta
Dnes jsem si všimla, že Tarryn na svém blogu zveřejnila nový článek o tom, jak se stravovat na cestách/dovolené. Jelikož se již brzy chystám do zahraniční, tak se mi tento článek více než hodí. Rozhodla jsem se, že její článek doplním o mé vlastní zkušenosti a podělím se o něj dnes i s vámi. Samozřejmě zásady, které ve svém článku popisuje nemusíte dodržovat jen během dovolené, ale můžete se jimi inspirovat i během běžného pracovního dne.

Pokud se chystáte k moři, máte jedinečnou možnost dát si k večeři čerstvou rybu. Jako příloha vám pak postačí zeleninový salát a třeba pár hranolek. Nicméně věřím tomu, že mořská ryba a čerstvá zelenina jsou tak skvělým jídlem, že si hranolky klidně i odpustíte. Je zajímavé, že ovoce a zelenina, které se prodávají u nás v obchodech nikdy nemají tak báječnou chuť, jako když si je koupíte někde v zahraničí, obzvláště v přímořských oblastech.

Nemusíte se bát ani experimentování! dovolená u moře je ideálním časem, kdy si můžete dopřát mořské plody, které díky své čerstvosti budou rozhodně daleko chutnější než u nás. Pamatuji si, když jednou můj bratr, který je vyučený kuchař, musel na zkoušky do školy chystat mořské plody, úplně mi z toho zamraženého koktejlu bylo špatně a odmítla jsem to jíst. Několik let poté jsem byla na dovolené v Řecku a ve večerním menu byly mušle. Překonala jsem se a objednala jsem si je. I když se rovnou přiznám, že jsem byla připravená, že budu o hladu. Musím ovšem říct, že mi tolik chutnali, že od té doby mořské plody na všech mých zahraničních výletech vyhledávám, i přesto, že v Čechách se jim vyhýbám.

Důležitou radou, zejména pro ty z vás, které plánují jen krátké jednodenní výlety někam do přírody, je určitě důležité pravidlo 2 - buďte vždy připravené. Ať už jedete kamkoliv, vždy je dobré, abyste s sebou měly zabalenou nějakou malou svačinku ve formě ovoce, ořísků, případně nějaké bezlepkové pečivo.

Jak jsem již psala dříve, je dobré vyhýbat se mléčným výrobků a lepku. Ovšem ne vždy je to úplně možné - v zahraničí se vám může stát, že pořádně nevíte, co které jídlo obsahuje, a v Čechách se často setkáte s tím, že v jídelníčku buď alergeny vůbec nejsou uvedeny, nebo většina jídel obsahuje alergen 1 a 7 (tedy lepek a mléčné výrobky). Pokud tedy není zybtí, nelamte si s tím hlavu, prostě si to jídlo dejte a plně si jej vychutnejte. Jeden prohřešek vůbec nevadí. Při mém nedávném výletě do Krušných hor, jsme s manželem zapadli na oběd do takové malé vesnické hospody, ptát se tam na alergeny jsem ani nezkoušela a zvolila cestu nejmenšího odporu a objednala si guláš. Abych o něco snížila nálož lepku v jídle, poprosila jsem, aby mi místo knedlíků dali brambory, a musím říct, že jsem si skvěle pochutnala.

Na vašich cestách je důležité zjistit, kde máte nejbližší obchod s potravinami. Obzláště pokud nemáte v ceně pobytu snídani. Není nic jednoduššího, než si nakoupit ovoce, zeleninu a udělat si vajíčka na jakýkoliv způsob. Pokud máte pobyt se snídaněmi, doporučila bych vám, abyste si daly míchaná vajíčka, šunku, ovoce, zeleninu, případným malým krajíčkem chleba taky nic nezkazíte.

Na závěr pak Tarry říká, že není nic lepšího, než si dát na dovolené zmrzlinu a to si myslím, že je pravda. Pokud se chcete vyvarovat mléku nebo smetaně, tak si vybírejte ovocnou, zejména v Itálii jsou zvyklí, že ovocná zmrlina je jen rozmixované ovoce a voda. Lepek omezíte tím, že si ji místo do kornoutku necháte dát do mističky.

A já sama už jen dodávám, že váš styl stravování je pro bojem s PCOS velmi důležitý, ale ještě důležitější je, abyste byly psychicky v pohodě, proto se nijak neobviňujte, když si prostě během dovolené jednou či dvakrát dáte nějaké to zakázané jídlo. Máte přece krásně upravené zažívání a takovýto krok vedle vás jistě nezvyklá k tomu, abyste opustily váš nový, vylepšený stravovací režim.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama