Stres může být ještě horší než vaše diagnóza

6. dubna 2016 v 20:53 |  Léčba
Jakmile nám lékař sdělí naši diagnózu, začínáme si intenzivně na internetu vyhledávat nějaké informace, zvláště pokud si vyslechneme diagnózu na téma, o kterém se moc nemluví, jako například PCOS. Nebudeme si totiž nic nalhávat, ale na internetu sice řada z nás o svých zdravotních problémech umí diskutovat, ale v reálu je situace zcela jiná.

Pokud už se pustíte do vyhledávání informací, tak taky mějte na paměti, že všechno, co najdete, jsou pouze doporučení. Já sice ve svých příspěvcích píši o bezlepkové a bezmléčné dietě a konzumaci řady doplňků, ale není to povinné, nýbrž zcela dobrovolné. Navíc si hned na začátek musí uvědomit, že změna životního stylu se neprojeví za týden, ale je to dlouhodobý proces, u kterého člověk musí vydržet - výmluvy stranou, prostě buď tomu chcete věřit, dáte změně šanci a vytrváte, nebo prostě zkoušíte jen něco dalšího z dlouhé řady věcí a vlastně tomu ani nevěříte. V tom druhém případě se pak nejde ani moc divit, když se výsledky nedostaví, protože zapracovala naše psychika.

Rovněž bych byla dost nerada, kdybyste si kvůli dodržování toho, co smíte a co nesmíte, přivodily nějaký psychický blok a zbytečně se stresovaly. Každá z nás by si na začátku měla uvědomit a stanovit, co si od změny slibuje. Chcete jen zlepšit váš zdravotní stav, chcete odbourat neustálou únavu nebo snad chcete rovnou otěhotnět? A opravdu to chcete vy, nebo se od vás tato změna/tento krok očekává? Neohlížejte se na ostatní a buďte trochu sobecké, jedná se přece o váš zdravotní stav a miminko budete nosit celých devět měsíců vy a starat se o něj budete pak ještě několik dalších let, dokud nevyletí z hnízda. Kdy jindy máte právo na trochu zdravého sobeckého přístupu, když ne teď?

A po tomto dlouhosáhlém, trochu filosofickém úvodu tohoto příspěvku se dostávám k výčtu technik, které by vám mohly pomoci uvolnit stres, odpoutat se od okolního světa a alespoň na pár chvil by vám měly umožnit, abyste byly jen samy sebou.

V prvé řadě se opět vrátím k mému oblíbenému tématu - józe. Pravidelné cvičení jógy má pro mysl i tělo doslova očistné účinky. Pokud si vybudujete závislost na józe a každý den nebo alespoň ob den si zacvičíte svých 20 minut jógy nebo jen pozdrav slunci, uvidíte, že brzy budete víc spokojené a budete schopné radovat se i z maličkostí. Jen se prosím nesnažte hned na začátku dostat do těch nejtěžších pozic, všechno chce svůj čas a u jógy to platí dvojnásob.

Druhou možností je meditace. Pokud se naučíte meditovat, řada zdánlivých problémů vám najednou přijde malicherných a vlastně naprosto nepodstatných, to vám umožní, že svoji pozornost budete soustředit opravdu na věci důležité a navíc se naučíte odpočívat.

Dalším účinnou metodou je metoda EFT neboli Emotional Freedom Techniques, tedy technika emoční svobody, která je spojením soustředění se na negativní emoci čí myšlenku s poťukováním na různé body na těle (celkem 12, které vychází z tradiční čínské medicíny). Poťukování na tyto body při myšlení na naši negativní myšlenku nám má pomoci se této myšlenky/emoce zbavit a uvolnit zablokované energetické dráhy v těle.

V dalších příspěvcích se o těchto a dalších metodách rozepíšu více.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama