Cesta za štěstím

27. května 2016 v 17:32 |  Léčba
Tento týden se mi poštěstilo, že jsem se zúčastnila přednášky autorky knížky The Happiness Track (volně přeloženo Cesta štěstí) Emmy Seppälä.

Emma v součastnosti působí na Stanford University v Kalifornii a zabývá se účinkem meditace a cvičení jógy na náš pocit štěstí, zdraví a úspěch. Přednáška byla velmi přínosná, zejména ta část, ve které popisovala přesně mě.. Nebo možná i většinu z vás. Všechny se za něčím ženeme, pracujeme skoro do padnutí, pak rychle nakoupit, uvařit, uklidit, protože přece nemůžeme mít doma bordel, pak padneme večer vyčerpáním do postele a ráno na novo.. Do toho naše zdravotní problémy a jsme tak prakticky v neustálém stresu a napětí. Máme pak pocit, že nejsme šťastné a že nám něco chybí, ale nejsme schopné říct, co konkrétně to je. A všechno tohle nás ničí a my máme pocit, že vlastně život ani moc nežijeme, ale spíš se jím nějak ploužíme, bez jasného cíle.

O její knize Happiness Track budu psát, až si jí přečtu, protože jsem ji dostala na přednášce jako dárek, ale dneska bych vám ráda přiblížila, jak můžeme zlepšit svoje vztahy díky meditaci.

A co tedy můžeme od meditace očekávat?

1/ Odbourá stres a ukáže nám život z jiné perspektivy.
Po celý pracovní den jsme vystavované stresu a samozřejmě stres nezůstane na prahu naší kanceláře při odchodu domů, dokonce nezůstane ani na prahu našeho bytu, ale kráčí si to s námi až do postele. Čím více jsme vystresované, tím více stres vysíláme i do svého okolí a to reaguje tak, že stres od nás nasaje a je tak stresované. A pak může samozřejmě dojít k různým hádkám atd. Pravidelnou meditací budete schopné redukovat stres a tím pádem budete chránit nejen sebe, ale i své okolí. Meditace nám taky pomůže, abychom si vážily více věcí, které máme a lidí, kteří nás obklopují, a nebudeme se stresovat tím, co se očekává, abychom měly, čeho bychom měly dosáhnout atd. Pokud se naučíme meditovat, budeme vděčné, že máme svého partnera po svém boku a nebudeme na něj mít vyšší nároky, naopak si ho budeme více vážit takového, jaký je.

2/ Pomůže nám být stále pozitvně naladěné.
Pravidelnou meditací se z nás stanou šťastnější ženy, budeme více pozitivně naladěné, více soustředěné, budeme si více všímat věcí ve svém okolí, budeme více produktivní a tvůrčí. Pozitivní myšlení nás více přiblíží k ostatním lidem a budeme ke všem upřímnější, otevřenější. Stres je náš nepřítel, dělá z nás sebestředné osoby. Pravidelným praktikováním meditace se nám zlepší nálada a budeme více usměvavé. Emma uvádí, že dle nedávného výzkumu vědci zjistili, že smích posiluje vztahy a navíc nás dělá atraktivnějšími.

3/ Posílí náš pocit propojení s partnerem.
Občas se vám může stát, že cítíte, že se s partenerem jeden druhému vzdalujete. Meditace založená na soucitu a laskavosti (video ukázka meditace zde) vám může pomoci k tomu, abyste jste znovu s partnerem cítili více propojení a empatičtí (tedy vcítění). Nedávné výzkumy ukazují, že vcítění se a soucit mají blahodárné účinky na naše zdraví a štěstí. Nejen, že zlepšují náš pocit štěstí, ale zároveň snižují záněty, úkost, deprese a dokonce tyto pocity a emoce prodlužují život. A samozřejmě nám pomáhají zlepšit naše vztahy k druhým lidem, nejen našemu partnerovi, ale celkově.

Co říkáte? Přesvědčila jsem vás alespoň natolik, že dáte meditaci a sobě samotným šanci?
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama