Co vám doporučí každý PCOS expert?

3. května 2016 v 9:17 |  Léčba
Včera jsem náhodně narazila na článek, který nese název: Co by každý expert chtěl, abyste věděli o hormonech (a ovariálních cystách). Článek se mi moc líbil, protože je přehledný a krátký, a proto bych vám ho dnes ráda představila i já.

Článek vyráví příběh Nicole Granato, které lékař diagnostikoval polycystické vaječníky, když jí bylo 21, dával jí 3% šanci na to, že bude mít vlastní děti, ona se nenechala odradit a začala se svou diagnózou bojovat a v současné době navíc pomáhá i ostatním ženám se stejným problémem. Lékaři jí nabídli jako možnost léčby užívání hormonů, to ovšem Nicole odmítla a rozhodla se, že přehodnotí své dosavadní stravovací návyky, změní přístup k cvičení a vyzkouší různé potravinové doplňky. Již po 4 měsících se zbavila veškerých symptomů, které PCOS doprovází a navíc dle ultrazvukového vyšetření u ní zmizely i cysty na vaječnících. V současné době Nicole působí jako zdravotní a wellness poradce a pracuje s celou řadou žen, které trpí různými zdravotními problémy, včetně neplodnosti.

A co tedy Nicole, která působí jako poradce v L.A. v Kalifornii, chce, abychom o PCOS věděly?

1/ Je potřeba mít na paměti, že PCOS se u každé ženy může projevovat jinak. Některé z nás mohou trpět bolestivým menzesem a snadno přibírat na váze, některé však můžeme být štíhlé. Většina z nás máme problém s extrémně mastným obličejem a růstem chloupků na místech, kde nechceme (tváře, brada, knírek). Pro určení diagózy je potřeba nechat si udělat i ultrazvukové vyšetření, protože ze symptomů samotných diagnózu vyvozovat nelze. Pokud máte podezření, že PCOS trpíte, požádejte svého gynekologa, ať u vás ultrazvuk, případně odběr hormonálního profilu provede.

2/ Velký vliv na naše hormony má naše strava. Nicole doporučuje, abyste do svého jídelníčku zařadily zdravé tuky, zeleninu a rostlinné proteiny. Zároveň byste měly vyřadit bílou mouku, mléčné produkty a rafinované cukry. Pokud si navyknete na nějakou rutinu a tím dostanete své hormony do rovnováhy, můžete si pak čas od času dovolit i nějaký ten drobný prohřešek, když chcete jít třeba na jídlo ven.

3/ Důležité jsou potravinové doplňky. Jak už jsem psala v předchozích článcích - naše tělo nutně potřebuje některé vitamíny, které můžeme získat převážně z vitaminových a potravinových doplňků. Měly bychom si dávat pozor zejména na obsah železa a hořčíku v naší stravě. Nicole doporučuje například užívání Spiruliny, která poslouží jako zdroj příjmu širokého spektra vitamínů, minerálů, proteinů a beta-karotenů.

4/Zařaďte cviky vhodné pro svoji dělohu. Nicole dříve chodila boxovat a běhat, ovšem stejně jako většina z nás neviděla žádné váhu ovlivňující výsledky. To se změnilo, když zařadila do svého programu mírnější, "nezánětlivé" druhy cvičení - jako je například procházka nebo pohyby stiulující dělohu, které obsahuje např. jóga nebo pilates. Nicole tvrdí, že podle výzkumů je jasné, že hodně problémů s neplodností vzniká kvůli špátné cirkulaci krve v naší děloze a vaječnících.

5/ Nestrestujte se. Pacientky s PCOS často trpí značným stresem. Pokud se naučíte meditovat nebo nějakou jinou stres uvolňující techniku, máte napůl vyhráno. Stres může totiž snadno narušit veškeré vaše snahy srovnat vaše hormony.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama