Máte potíže s nadměrným pocením?

9. května 2016 v 0:41 |  Symptomy
Jedním symptomem PCOS může být rovněž nadměrné pocení se neboli hyperhydróza, které se může objevit již v dětství nebo během puberty. Často bývá naprosto nepředvídatelné a krom fyzické zátěže může být vyvoláno emočním stresem, hormonální nerovnováhou nebo z mnoha jiných důvodů. Nejčastěji jsou postižené dlaně a podpaží. A co hůř - je to dědičné.

Pamatuji si, jak jsem se během zkoušek na vysoké, zejména těch ústních potila. Mohlo být v místnosti klidně i chladno, ale jelikož jsem celkem stresař, tak mi při každé zkoušce zvlhly dlaně takovým tím studeným lepkavým potem, i když jsem uměla celá skripta i pozpátku. Často jsem se kvůli tomu cítila trapně. Třeba na gymnáziu při olympiádě z němčiny, když jsem si po ústní části musela tou ledovou zpocenou rukou potřást s komisí. Myslela jsem, že se hanbou propadnu. Nikdy by mě nenapadlo, že to může být spojené s nějakou poruchou.

Kromě PCOS může být hyperhydróza způsobena strachem, rakovinou, některými léky, poruchou hospodaření s glukózou, onemocněními srdce, hyperandrogenismem, hyperfunkcí štítné žlázy, onemocněními plic, menopauzou nebo metabolickými poruchami.

Naštěstí existuje způsob, jak se udržet "v suchu", když začnou růst teploty. Prvním z nich je volba antiperspirantu, doporučuji jich vyzkoušet více a na základě toho rozhodnout, který vám vyhovuje nejvíce, zkuste zvolit takový, který bude přírodní, bez zbytečného množství chemických látek. Případně se pokuste vyhledat lékařskou pomoc.

1/ Používejte antiperspirant ráno i večer, případně alespoň večer. Zní to trochu nelogicky, ale podle studie, kterou sponzoroval Procter and Gamble (pcosdiva) je tento postup daleko účinnější než používání antiperspirantu pouze ráno. Rovněž může pomoci vmasírování antiperspirantu. A pokud se potíte v obličeji, můžete vyzkoušet nanesení antiperspirantu do oblasti v těsné blízkosti vlasů.

2/ Důležitá je i volba vhodného oblečení. Ačkoliv mnoho z nás rádo nosí upnuté a pokud možno tmavé oblečení, není to úplně ideální volba. Upnuté oblečení totiž zabraňuje proudění vzduchu kolem našeho těla a zabraňuje odpařování potu. Tmavé oblečení pak absorbuje více tepla ze sluníčka než oblečení světlé, které naopak slunce částečně odráží. Pozor i na volbu materiálu, nejvhodnější je samozřejmě čistá bavlna. Na sport si kupujte oblečení, které umí odvádět pot.

3/ Měly byste dávat pozor i na svůj pitný režim, hlavně v letních měsících. Nezapomínejte, že se doporučuje vypít dva až tři litry čisté vody denně. Rozhodně se nevyplatí čekat až na okamžik, kdy má člověk žízeň, proto je vhodné s sebou neustále nosit lahev s vodou. V létě se můžete výborně osvěžit například i vychlazeným mátovým nebo jiným bylinkovým čajem.

4/ Na závěr zmíním slunce. Ač je to logické, neuslyšite to rády. Pokud se nadměrně potíte, měly byste se v létě vyhýbat nadměrnému pobytu na slunci, hlavně v době okolo poeldního, kdy je nejsilnější. Zároveň nezapomínejte na použití opalovacího krému.

Pokud si myslíte, že je u vás nadměrné pocdní způsobeno stresem, měly byste se zaměřit na techniky uvolňující stres, ať už to bude cvičení jógy, meditace nebo cokoliv jiného, co vám pomůže zmírnit stres.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama