Střevní mikrobiom a PCOS

11. května 2016 v 17:42 |  Léčba
Možná některá z vás v poslední době zaznamenala, že se stále více a více hovoří o našich střevech, o tom, jak o něj pečovat a hlavně o tom, jak pečovat o bakterie, které v něm žijí. Společenstvo našich střevních bakterií, jinak nazývané také mikrobiom nebo mikrobiota, hraje důležitou roli v naší obranyschopnosti a podle posledních výzkumů může i za to, zda jsme tlusté nebo hubené.

Článek publikovaný v letošním roce uvádí, že potkani, u nichž byl uměle vyvolaný syndrom PCOS měli jiné složení střevní mikrobioty než kontrolní potkani. Pravidelné podávání bakterií typu Lactobacillus a nebo transplantace fekální mikrobioty vedla k normalizaci všech symptomů, které souvisejí s PCOS. Výsledky toho výzkumu tedy naznačují, že nerovnováha ve střevním mikrobiomu může souviset s rozvojem PCOS. Střevní mikrobiom rovněž plní důležitou roli v regulaci našich hormonů, zejména pak estrogenu.

Proto bych vám opět chtěla doporučit, abyste začaly s konzumací probiotických potravin nebo doplňků, o kterých jsem již dříve psala. Osobně jsem si v poslední době zvykla, že si dám večer před spaním sklenici kombuchy, která je prostě skvělá. Ty z vás, které neví, co je kombucha, tak se jedná o zkvašený čaj. Zakoupíte ho téměř v každém obchodě se zdravou výživou a nejlepší je pít jej vychlazený.

Další takovou pochoutkou plnou bakterií z kvasného procesu je třeba kysané zelí.

Pokud se budete řádně starat o potvůrky, které žijí ve vašem střevě, máte velkou šanci, že se vám podaří zmírnit potíže s nadýmáním, zvýšite si vaši imunitu a bude vám celkově lépe. Ne nadarmo se střevu přezdívá druhý mozek těla.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama