Co si dáme na snídani?

22. června 2016 v 17:55 |  Dieta
Jistě si říkáte, že vám tady pořád píši, co vyřadit a co naopak přidat, ale vlastně ze mě pořádně nevypadne žádný recept. Je to proto, že si myslím, že blogů s recepty je více než dost a přijde mi zbytečné dělat další takový. Mám sice v kuchyni ráda experimentování, ale že bych se nějak hrnula do toho to pak sepsat a dále šířit, to zase ne Smějící se

Ale nějaké doporučení, co si udělat k snídani, aby to bylo v souladu s naším zdravotní stavem, to vám zase kldině napsat můžu. Berte to hlavně jako inspiraci, nic nikomu nechci vnucovat.. A zkuste se zaměřit na to, aby vaše snídaně byly pokud možno složené z potravin s nízkým glykemickým indexem a aby obsahovaly dostatek proteinu.

Nic nezkazíte tím, když si uděláte ovesnou kaši, nemyslím tím vysypat tu instantní do hrnku a zalít ji horkou vodou, ale opravdu z ovesných vloček, které buďto orestujete na kokosovém oleji a následně uvaříte v trošce vody do měkka nebo je například namočíte přes noc do vody a necháte odstát v lednici. Dají se zakoupit i v bezlepkové variantě, kterou bych vám více než doporučila. Do kaše pak zamíchejte nějaké ovoce s nízkým glykemickým indexem, jako je například jablko, kivi, broskve nebo meruňky, k tomu přidejte pár mandlí nebo pekanových ořechů, nic nezkazíte chia semínky. Pozor na cukr, nejlépe nesladit, případně použijte kokosový cukr, který má nízký glykemický index, nebo posypte jen skořicí.

Další velmi snadná a vydatná snídaně lze připravit z vajíček. Je čistě na vás, který způsob přípravy preferujete - míchaná, v omeletě, na hniličko či úplně vařená. Nejlépe si k nim dejte nějakou zeleninu, která má antioxidační vlastnosti, případně můžete použít i houby nebo fazole.

Další jednoduchá možnost, pokud máte rády teplou snídani, je ohřát prostě zbytky od večeře. Třeba pokud jste si daly na večeři nějaké fazole, tak je můžete ohřát a k tomu si udělat výše zmíněná míchaná vajíčka nebo zeleninu od večeře (okurek, papriku, rajčata) můžete orestovat, zaklepnout vajíčky a udělat si omeletu.

V poslední době stále více lidí rádo snídá smoothie. Je to vcelku logické - vyřešíte tak hravě váš denní přísun ovoce, a když přidáte mandlové nebo kokosové mléko, protein v práčku (třeba konopný), nějaké ořechy, lžičku mandlového nebo arašídového másla, chia semínka - získáte vydatnou a vitamíny nabitou snídani. Já tedy zatím smoothie úplně nepropadla, protože mě ráno nebaví umývat mixér, ale pokud máte více času a smoothie v oblibě, směle do toho.

Jaká je vaše oblíbená snídaně?
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama