Jáhly

14. června 2016 v 5:43 |  Bez lepku
Další bezlepkovou plodinou je proso. Odstraněním jeho svrchní vrsty pak získáváme jáhly, které jsou vysoce výživné a navíc i chutné a dají se použít jako bezlepková alternativa ke kuskusu. Dokonce na tradiční staročeský stůl jáhly patřily a to v podobě jahelníku.

Mezi výživné látky, které jáhly obsahují patří hořčík, draslík, fosfor, železo, křemík, měď, zinek a vitamíny B1 a B2. Navíc ve 100 g jáhel najdeme 8,3 g vlákniny.

Mezi doporučený způsob přípravy patří jejich dvojnásobné spaření vroucí vodou a následně uvaření do měkka. Můžeme je využít jako přílohu k oblíbenému pokrmu, uvaření snídaňové kaše nebo k pečení. Sama jsem jahelník ještě nezkoušela, ale už se těším, až se vrátím domů a vyzkouším jej upéci dle receptu od Kitchenette.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama