Které potraviny nám pomohou snížit testosteron?

27. června 2016 v 0:20 |  Dieta
Jak jsem již několikrát psala, ženy s PCOS mají zpravidla zvýšené hladiny mužských pohlavních hormonů, zejména testosteronu. Právě mužské pohlavní hormony jsou v našem těle zodpovědné za všechny nepříjemné symptomy, kterými je PCOS doprovázeno, tedy nepravidelný cyklus, ale i akné, vypadávání vlasů a růzst nechtěného ochlupení.

Zdravým životním stylem a správnými stravovacími návyky můžeme symptomy PCOS trochu oslabit. Potraviny, které by nám měly k tomuto pomoci jsem našla v tomto článku a dnes jsem se rozhodla jej pro vás přeložit.

1/ Ořechy. Dle článku tedy jakékoliv ořechy. Tomu bych si tedy dovolila trochu oponovat a jen bych dodala, že samozřejmě pokud trpíte alergií na ořechy, tak je do sebe logicky nebudete cpát. A za druhé - dávála bych si přeci jen pozor na arašídy, protože arašídy mohou obsahovat toxiny a plísně, takže s arašídy opatrně. Ale jinak ořechy obsahují mastné kyseliny a to jako mono-, tak polynenasycené. V nedávné studii ženy s PCOS jedly vlašské ořechy nebo mandle po dobu 6ti týdnů a v obou skupinách vědci pozorovali pozitivní vliv konzumace ořechů na lipidový profil a mužské pohlavní hormony. Vlašské ořechy zvyšovaly SHBG (pohlavní hormon vážící globulin), který je zodpovědný za vazbu volného testosteronu a mandle snižovaly hladiny volných mužských pohlavních hormonů. Nelze než doporučit konzumaci ořechů, pokud nejste alergické.

2/ Ryby. O blahodárných účincích díky komnzumaci ryb asi není potřeba se dlouhosáhle rozepisovat. Myslím, že řada z vás již slyšela o tom, jak by měla ryby jíst. Já jen pro zopakování připomenu, že ryby jsou významným zdrojem omega-3 mastných kyselin, o kterých jsem již dříve také psala.

3/ Čaj. Některé druhy čajů by měly mít pozitivní vliv na redukci symptomů doprovázejících PCOS. Jedná se zejména o čaj z máty (okrouhlolisté), který v jedné studii vykazoval anti-androgenní efekty (snížení mužských pohl. hormonů) a má schopnost snižovat nechtěné ochlupení. Ženy v této studii pily mátový čaj dvakrát denně po dobu jednoho měsíce. Další moností je pak odvar z majoránky zahradní (běžné domácí koření), která má údajně schopnost obnovovat hormonální rovnováhu a regulovat menstruační cyklus. Výzkum publikovaný v letošním roce popisuje vliv tohoto čaje na snížení androgenních hormonů a zlepšení inzulinové rezistence, pokud budete čaj popíjet dvakrát denně.

4/ Houba reishi. Česky se nazývá lesklokorka lesklá a přezdívá se jí houba nesmrtelnosti. V nedávné práci byl porovnán vliv celkem 20 druhů hub na hladiny androgenů. Houba reishi měla nejsilnější inhibiční vliv na volný testosteron a zároveň u ní byla značně redukována činnost jednoho enzymu, který je zodpovědný za přeměnu testosteronu na jeho dihydroderivát, který je zodpovědný právě za tvorbu akné a dalších potíží.

5/ Lněná semínka. Jelikož vědci zjistili u mužů s rakovinou prostaty, že lněné semínko pomáhá snížit hladinu androgenů, vyzkoušeli tento přístup i u PCOS. Studie udává, že 31letá žena konzumovala denně lněné semínko v dávce 30 g a po 4 měsících u ní došlo k snížení celkového i volného testosteronu. Tento výsledek nabádá k tomu, aby bylo do studie příště zahrnuto více žen.

A nyní nechám jen na vašem uvážení, zda se rozhodnete něco otesstovat a zařadíte některou z výše uvedených potravin do vašeho jídelníčku. Dobrou chuť.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Mansie Mansie | E-mail | Web | 7. prosince 2017 v 9:52 | Reagovat

Obzvlast jsem se na blogu zameril na nadbytek a nedostatek testosteronu u zen.. Jaky ma vliv a co se stane, pokud hladina kolise?https://www.erekce.cz/testosteron-u-zen/

2 Maxulen Maxulen | Web | Dnes v 18:14 | Reagovat

Všechny uvedené potraviny mají vliv na tvorbu a hladinu testosteronu, jenže ve většině případech to nestačí. Musíte zapojit také doplňky stravy - Tribulus, Maxulen, MenActive apod.
http://www.perfektnipostava.cz/maxulen-recenze-a-zkusenosti/

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama