Mák

13. června 2016 v 22:28 |  Bez lepku
Vyřazením mléčných produktů z jídelníčku trochu riskujeme snížený příjem vápníku, ten však můžeme dohnat velmi jednodušše a navíc bezlepkově třeba díky máku.

Věděly jste, že ve 100 g máku je obsaženo 1400 mg vápníku? Doporučená dávka je 10 mg na 1 kg váhy, takže takových 100 g vám pokryje v závislosti na vaší váze zhruba 2-denní příjem vápníku. Kromě vápníku obsahuje mák i hořčík, železo a vitamín E. Obsahuje i omega 3 a 6 mastné kyseliny.

Mák můžete samozřejmě přijímat v podobě sladkých buchet, ale pro ty z vás, které krom této pochoutky už žádné jiné využití nenapadá mám několik typů. Velmi snadné je připravit si makové mléko. Osobně ráno namáčím 50 g máku do 1/2 litru vody a odpoledne, když se vrátím z práce, tak vodu s mákem rozmixuji. Pokud chcete mléko samotné, tak doporučuji jeho scezení, já ovšem mléko necedím a používám ho třeba na přípravu bezlepkového pudinku.

Nebo jsem již několikrát pekla jablkomakovec podle veseleboruvky.cz, ale jelikož mi nějak nefunguje její web, tak vás odkáži na web histaminovekasulky, která tuto dobrotu podle borůvek také už pekla. A prostě tomuto koláči se nedá nic vytknout, pokud milujete mák jako já, tak doporučuji vyzkoušet.

Web superpotraviny dokonce mák řadí právě mezi superpotraviny a doporučuje jej konzumovat ve všech možných podobách - mletý, celá semínka či olej. Mák slouží jako zdroj energie, prevence osteoporózy, pro zlepšení paměti, údajně i jako prevence karcinomu prsu, prevence zubního kazu, k uvolnění svalových křečí, tlumení bolesti hlavy. Podporuje klidný spánek. Makový olej je vhodný na ekzémy, záněty a výborně hydratuje pokožku.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama