Může za váš neustálý pocit hladu PCOS?

15. června 2016 v 2:32 |  Symptomy
Jak jsem již psala dříve zde, u nás, žen s PCOS, je daleko častější, že bojujeme s váhou, trpíme nadměrným ochlupení i ne na zcela žádoucích místech, můžeme trpět akné i v dospělosti, nebo můžeme mít problémy s naměrným vypadáváním vlasů. A aby toho nebylo úplně málo, přidáme si k tomu ještě problémy s ovládáním našich chutí na jídlo. Dokonce je to i vědecky podložené!

Studie z roku 2009 porovnálava 16 dvojic žen (vždy ženy s PCOS a zdravé kontroly) před jídlem a po jídle. Ženy s PCOS cítily po jídle nižší uspokojení než ženy bez této diagnózy a zároveň měly nižší hodnoty hormonu zvaného cholecystokinin, který je zodpovědný za to, aby našemu žaludku řekl, že už je plný. To nezní moc dobře, že? Hladiny tohoto hormonu nás totiž mohou"nutit" k nechtěnému přejídání, protože tělo nám řekne, že už jíst nechceme daleko později než u zdravých žen. A tak můžeme daleko snadněji přibírat na váze. Navíc nám to tak trochu znesnadňuje úspěšné držení jakýchkoliv diet, které jsou založené na sníženém příjmu kalorií.

Naštěstí se nemusíme hned hroutit a můžeme pomocí stravy zkusit tento jev změnit v náš prospěch.

Základem je snížit hladiny testosteronu, protože vědci zjistili, že zvýšená hladina testosteronu souvisí s nižšími hladinami cholecystokininu. Tím pádem zvýšený testosteron není zodpovědný jen za poruchy vašeho cyklu, akné v dospělosti, vypadávání vlasů a růst nechtěného ochlupení, ale i za zvýšenou chuť k jídlu.

S PCOS máme také nižší koncentrace pohlavního hormonu vážícího globulin (SHBG), jehož zvýšením bychom mohli částečně pomoci k snížení testosteronu. Zvýšení SHBG můžeme dosáhnout tím, že budeme užívat inositol, zařadíme do naší stravy ořechy a pokusíme se regulovat svoje hladiny inzulinu. Zvýšené hladiny inzulinu jsou totiž také zodpovědné za snížené koncentrace SHBG.

A jak dostaneme pod kontrolu náš inzulin? Zase to bude díky naší stravě. Zaměřte se na potraviny s nízkým glykemickým indexem, pravidelný pohyb a snížení příjmu zpracovaného jídla obsahujícího rafinované cukry.

Dále si můžeme pomoci potravinovými doplňky, zejména již zmíněným inositolem, omega 3 kyselinami a mátovým čajem. Dále si můžeme pomoci eliminací mléčných produktů z naší stravy.

Osobně si myslím, že to minimálně stojí za vyzkoušení, nebo chcete raději z neustálého, nekontrolovatelného pocitu hladu přibývat i ze vzduchu???
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama