Rýže

2. června 2016 v 6:21 |  Bez lepku
Rýže je velmi oblíbenou přílohou k velkému množství jídel. Například takové čínské bistro podává rýži k téměř každému hlavnímu chodu. Nebo takové sushi, to je vlastně taky spousta rýže. A rýže je navíc bez lepku. Takže rýže je vlastně úplně ideální přílohou a navíc si díky ní nemusíte zvykat na nic nového nebo objevovat nové potraviny, protože rýži určitě všechny znáte, možná ji máte i některá v oblibě.

Jen bych vás chtěla upozornit, abyste si raději zvolily hnědou nebo přírodní rýži. Rýže v sáčku je sice možná jednodušší na vaření, ale nemá téměř žádné živiny, krom sacharidů. Živiny se ukrývají právě ve slupce rýže, takže i proto vám doporučuji rýži přírodní. Vlastně klasická rýže, jak ji známe z obchodu vzniká tak, že jsou z ní odstraněny slupky, které jediné obsahují vitamíny a živiny.

Krom rýže samotné můžete sehnat například i rýžovou mouku, kterou můžete použít třeba jako zahušťovadlo do omáček nebo moje maminka je strašně nešťastná z mojí diety, takže nakoupila rýžovou mouku a používá ji k přípravě bramborových knedlíků. Je to od ní moc milé, ale pro mě je stále nepochopitelné, že hodně lidí si myslí, že prostě musíme jíst knedlíky..

A díky rýži a rýžovým výrobkům můžete bez ostychů zajít ven na nějaké asijské jídlo, protože pokud jejich základem není rýže, tak tam najdete zajisté rýžové těstoviny, které jsou plně bezlepkové a tedy vhodné pro vaši dietu.

A otázka na závěr: Věděli jste, že můžete rýži pěstovat i doma v Čechách? Já tedy rozhodně ne. Letos už to určtiě nestihnu, ale příští rok se do toho určitě dle tohoto návodu hodlám pustit Usmívající se
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama