Co si dáme k večeři?

6. července 2016 v 20:11 |  Dieta
V jednom z posledních článků jsem psala o tom, jakou dietu si vybral při PCOS. Jedna ze skvělých možností je dieta založená na konzumaci potravin s nízkým glykemickým indexem, což zní skvěle! Dokážu si však představit vaše ALE. Jasně, snadno se to tady píše, ALE nikde žádný příklad toho, jaké potraviny tedy jíst a jak z toho připravit chutné jídlo.

Cílem této stránky není cpát sem přehršel receptů, ale spíš poradit, jak se s PCOS poprat. Nicméně dnešní článek je o představení několika jídel, které si můžete nachystat jako chutnou zdravou nízkoglykemickou večeři. Opět jsem čerpala inspiraci na zahraničních webech, tentokrát konkrétně z tohoto článku.

Jednoduchým jídlem, které si můžete na večeři přichystat je vaječná omeleta, k té si dejte kopec vaší oblíbené zeleniny a jednoduchá zdravá večeře je na světě. Pokud máte radějí k večeři pečivo, tak si můžete udělat bezlepkový toust a k němu například velmi kvalitní párek či libovou šunku (dejte pozor na obsah masa, čím více, tím lépe, i když i cena jde pak nahoru) a opět spoustu zeleniny. Rychlé, snadné, chutné.

Další snadnou a rychlou večeří může být polévka. Kuřecí či hovězí vývar se spoustou nízkoglykemické zeleniny (mrkev, špenát, hrášek, česnek, cibule, chřest, rajčata, brokolice, pórek, zelí). Případně si můžete udělat puré z květáku, brokolice nebo chřestu či hub. Pokud si navíc polévky uvaříte větší množství, můžete si jednotlivé porce zamrazit a postupně si je vyndavat z mrazáku vždy, když se vám prostě zrovna nechce nic vymýšlet a vařit.

Pokud nedodržujete bezlepkovou dietu, můžete si udělat celozrnné těstoviny. Ty z vás, které ji dodržují, tak v obchodě se již prodávají i bezlepkové těstoviny, třeba fazolové. ALE pozor, ty kukuřičné zrovna nízký glykemický index nemají!!! K těstovinám si pak poduste vaši oblíbenou zeleninu, případně mleté maso a chutná večeře je na stole.

Dalším snadným pokrmem je orestovaná rýže se zeleninou. Vybírejte rýži natural nebo černou, kterou můžete orestovat v kapce olivového oleje, pak zamíchejte zeleninu a postupně podlévejte vodou nebo zeleninovým vývarem až do změknutí rýže. Připravíte tak skvělý bezlepkový, nízkoglykemický pokrm, který máte do půl hodinky hotový.

Pokud jste hodně líné vařit, tak není nic jednoduššího než koupit grilované kuře v obchodě a dát si k němu zeleninový salát. Ze zbytků si pak můžete připravit oběd či večeři na následující den tak, že zbytky kuřete natrháte nebo pokrájíte na menší kousky a zamícháte se zeleninou, případně nízkoglykemickými těstovinami a nějakou nízkotučnou majonézou. Salát můžete jíst jen tak nebo jím naplnil tortily či sednvič.

Pokud máte rády chilli, tak není nic jednoduššího, než si nějaké navařit. Tenhle pokrm tedy uznávám už není tak rychlou variantou večeře, ale je to chutný a skvělý pokrm. Stačí vám orestovat cibulku, černek, chilli papričky, pak přidat hovězí či krůtí maso (mleté nebo na drobné kostičky), podlít vodou a podusit do měkka, poté přidat pokrájená rajčata a fazole (pokud používáte konzervované, podívejte se, zda je konzerva BPA free), povařit. Chilli můžete sníst jen tak nebo jako přílohu použijte hnědou rýži.

Důležitým pravidlem při vašem vaření je, abyste měly nějaký plán. Je dobré si třeba o víkendu sednout a zamyslet se nad tím, co chcete následující týden jíst a dle toho nakoupit. Na začátek je to strašně nepříjemné, to uznávám, ale pokud budete připravené, tak se vám vaše dieta bude dodržovat mnohem snadněji. Pokud se změnou životního stylu teprve začínáte, měly byste zapomenout i na stravování v restauracích nebo závodních jídelnách a to na tak dlouho, dokud si na dietu nezvyknete. Případně se stravujte hlavně saláty s nějakým proteinem (vajíčko, kuřecí či krůtí maso).

Dobrou chuť.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Lady de Vampire Victoria Lady de Vampire Victoria | Web | 6. července 2016 v 20:24 | Reagovat

zajímavý článek

2 Alena Alena | Web | 7. července 2016 v 13:44 | Reagovat

Dobrý tipy, dík.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama