Luštěniny

11. července 2016 v 7:18 |  Bez lepku
Další skupinou bezlepkových potravin jsou jednoznačně luštěniny, tedy hrách, čočka, fazole, cizrna a sója. Mají vysoký obsah proteinů, vlákniny, obsahují vitamíny, především skupiny B, vápník, fosfor a železo. A navrch mají nízký glykemický index.

Dají se využít prakticky ve všech pokrmech - v polévkách, jako samostatný hlavní chod, příloha, do salátů i pomazánek. Jedinou jejich nevýhodu je, že způsobují nadýmání. To lze ovšem snadno odstranit správným postupem jejich přípravy. Schopnost nadýmavosti luštěnin snížíme, pokud je předem namočíme, nejlépe přes noc a vodu před samotným vařením vyměníme za novou. Tento článek dokonce uvádí, že pokud použijeme saturejku, fenykl, kmín, kurkumu či koriandr, snížíme jejich schopnost nadýmání ještě více. Nejstravitelnější jsou prý fazole adzuki a mungo, žlutý hrách a červená čočka.

Běžné pokrmy jako fazole či čočka s párkem asi znáte. Hrachovou kaši si jistě všichni vybavíte ze školní jídelny. Snadno můžete připravit i fazolovou polévku s klobáskou nebo chilli, do kterého fazole prostě patří. Nicméně, napadlo by vás, že můžete s fazolemi upéct i sladké muffiny? A co takhle vyzkoušet falafel, nebo nechat luštěniny a klíčky použít jako součást vašeho oblíbeného zeleninového salátu? A samozřejmě nemůžeme opomenout oblíbenou pomazánku hummus, která je z cizrny.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama