Nakopněme náš cyklus

28. července 2016 v 16:44 |  Léčba
Jednou z častých symptomů PCOS je nepravidelný menstruační cyklus. Krom toho, že nepravidelnost cyklu má vliv na naší plodnost, je to zároveň známka toho, že naše tělo zkrátka nedělá to, co by mělo.

Během našeho cyklu se mění koncentrace jednotlivých hormonů (LH = luteinizační hormon, FSH = folicul stimulující hormon, progesteron, estrogen), které naše tělo produkuje. Na začátku cyklu, tedy od prvního dne krvácení, máme všechny tyto hormony na stejné, nízké hladině. Koncentrace LH, FSH a estrogenu pak vzrůstají a maxima dosahují okolo 14. dne cyklu. Toto maximum znamená ovulaci, po které začínají koncentrace hormonů klesat, ale pro změnu začne narůstat koncentrace progesteronu, zhruba dalších 7 dní. Pokud nedošlo během ovulace k oplodnění vajíčka, koncentrace progesteronu klesá a dochází k menstruaci.

Tarryn ve svém novém článku vyjmenovává 9 základních rad, jak nakopnout svůj cyklus.

1/ Být trpělivá. Tahle rada asi žádnou z nás nepotěší, ale bohužel nedá se nic dělat. Zázraky se nedějí ze dne na den a u našeho cyklu to platí několikanásobně, takže na každou změnu musíme nějaký ten týden až měsíc zkrátka počkat.
2/ Jedná se o kombinovaný přístup. Je dobré zvolit víc přístupů, jak balancovat své hormony. Najít si jeden přístup a řídit se pouze jím je sice lepší než nedělat nic, ale kombinace více přístupů bývá zpravidla přínosnější.
3/ Změnit způsob stravování. Jak se dočtete na mém blogu, tak i na všech dalších, základním pravidlem boje proti PCOS je změna jídelníčku. U PCOS pomáhá zejména vyřadit lepek, mléčné produkty a dávat si pozor na glykemický index potravin.
4/ Užívat potravinové doplňky. Krom doplňků, které nám mohou pomoci redukovat základní symptomy, jsou i doplňky, které nám mohou pomoci nakopnout cyklus. Konkrétně se jedná o inositol a vitamín D.
5/ Správně rozědlit kalorický příjem. Dle nejnovějšího výzkumu to vypadá, že pokud si správně rozdělíme kalorický příjem během dne a to tak, že nejvíce kalorií přijmeme během snídaně a nejméně během večeře, můžeme zvýšit sovji šanci ovulovat.
6/ Akupunktura. Akupunktura by měla úspěšně pomoci s nastavením našeho cyklu. Během terapie je ovlivňován neuroendokrynní systém a tak dochází ke snížení LH, koncentrací tesosteronu a zlepšení inzulinové rezistence.
7/ Zhubnout. Vím, že to je docela obtížný úkol, ale pokud trpíte nadváhou nebo k ní nemáte daleko, může vám i 5-10%ní pokles váhy pomoci k zlepšení vašeho cyklu.
8/ Užívání krému s přirozeným progesteronem. Tohle je pro mě trochu novinka, ale dle Tarryn bychom se měly poslední dva týdny cyklu potírat krémem s přirozeným progesteronem, který by nám měl pomoci navodit cyklus a se vznikem žlutého tělíska.

9/ Na závěr pak Tarryn reklamuje svůj program From the Inside Out, do kterého se za poplatek můžete přihlásit a ona vás provede jednotlivými možnostmi léčby PCOS. Kurz je nahraný anglicky a stojí přes 100 eur. Já osobně jsem se do něj nepřihlásila a zkouším vše sama, ale pokud byste měla některá z vás pocit, že to je přesně to, co potřebujete, tak směle do toho. Pokud se do toho některá z vás pustí, napište mi po skončení, jak jste dopadly a jaké z toho máte pocity Mrkající
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Inka Inka | Web | 29. července 2016 v 13:14 | Reagovat

Zajímavý, takových článků více...

2 Janča Janča | Web | 20. října 2016 v 13:55 | Reagovat

[1]: Děkuji, budu se snažit :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama