HIIT trénink

5. srpna 2016 v 11:17 |  Cvičení
Nedávno jsem si zakoupila od Tarryn program, který nám má shrnout, jak se máme stravovat, hýbat, co jíst a co nejíst, abychom nějak zahýbaly s naší tělesnou vahou, samozřejmě nejlépe směrem dolů. Od programu jsem neočekávala mnoho, protože vyšel v přepočtu na nějakých 150-200 Kč, takže se není čemu divit, že obsahoval pouze 10 krátkých videí, která víceméně shrnovala vše, co už jsem dříve četla a vesměs i psala.

Nejvíce mě zaujaly rady ohledně cvičení. Podle Tarryn stačí cvičit 3x týdně 20 minut HIIT. A co tato zkratka znamená? Jedná se o High Intensity Interval Training nebo-li hezky česky vysoce-intenzivní intervalový trénink. Krátce jsem toto téma už nakousla v jednom z mých předchozích článků, ale pro jistotu ještě jednou zopakuji.

Jedná se o typ cvičení o vysoké intenzitě po omezenou dobu, zpravidla 9-20 minut, kdy se střídá jen několik málo typů cviků. Jedná se o formu kardiovaskulárního tréninku, díky kterému lze dosáhnout lepších sportovních výkonů, zlepšit si kondici a to co nás zajímá nejvíce - tělo díky těmto tréninkům lépe metabolizuje cukry a tuky. Typickým příkladem takového cvičení je Tabata, kterou vymyslel japonský Dr. Izumi Tabata. V tomto tréninku máte sérii 5-6ti cviků, každému z nich se věnujete po dobu 4 minut tak, že cvičíte cvik úplně na maximum 20 sekund, pak máte 10 sekund volno a takto střídáte 6-8 opakování jednoho cviku, následně přejdete k cviku dalšímu. Do tréninku můžete zařadit cviky jako kliky, squaty, horolezec, jumping-jacks nebo angličáky. Navíc je krásné, že si odbudete pouze těch 20 minut, 3-4x týdně a máte odcvičeno.

A kde načerpat inspiraci pro vaše tréninky?
Jeden pěkný zaměřený na vaše středové svalstvo můžete najít zde, vypadá to sice jednoduše, ale věřím, že vás budou pořádně pálit všechny vnitřní svaly a třeba objevíte i nějaké nové. Příjemné je, že je článek i s názorným videem, takže nemusíte ani umět anglicky, abyste cvičení zvládly, stačí si nastavit stopky na 20s a jedeme. Pokud chcete procvičit více než jen střed těla, tak ještě jeden trénink zde.
Pokud vám více vyhovuje sledovat video, můžete zkusit třeba tento trénink. Pro pokročilejší pak i třeba jeden trochu delší trénink zde.
Klasických 20ti minutových HIIT tréninků najdete také hodně na youtube, stačí si vybrat, který vám bude vyhovovat.

Jednou z populárních trenérek, která se věnuje programu HIIT je Jillian Michaels. Předpokládám, že už jste o ní někdy slyšely. Jillian má několik kurzů, podle kterých můžete cvičit, doporučuji zejména 30 Days Shred (Level 1, 2, 3) a Ripped in 30. Tréninky jsou intenzivní a jsou zaměřeny na kombinaci posilovaní (3 minuty), kardiotréninku (2 minuty) a břicha (1 minuta). Jillian sama říká, že kombinace 3, 2, 1 se velmi osvědčila a všechny tréninky skládá takto a co je na ní sympatické, sama trpí PCOS.
Velmi pozitivní je, že pokud začnete cvičit s Jill, výsledky se dostaví brzy - pravděpodobně ne na váze, ale poznáte je na vašem oblečení, centimetry jdou dolů již během prvního týdne, pokud cvičíte poctivě. Společně s Jillian ve videích cvičí vždy dvě další ženy, jedna předcvičuje variantu pro začátečníky a druhá variantu pro pokročilé. Vůbec se ovšem nestyďte cvičit pouze začátečníky, i tak to bude mít výsledky. Jen pozor na kolena. Jedna moje kamarádka vydržela u cvičení pouze zhruba 8 dní, protože jí pak začala bolet kolena.

Další trenérkou, která se zabývá HIIT je Zuzka Light, původem z Čech, v současné době žijící v Americe. Zuzka má svůj vlastní web, kde můžete najít její tréninky, nebo ji snadno najdete i na youtube. Já osobně podle Zuzky necvičím, ale hodně lidí si ji pochvaluje, takže bych vám doporučila ji aspoň zkusit, třeba vám bude vyhovovat.

Velkou výhodou HIIT je, že cvičíte jen se svojí vlastní vahou, takže kromě odhodlání prakticky nic dalšího nepotřebujete. Navíc 20 minut 3x týdně je čas, který jsme cvičení ochotné obětovat každá, a výsledky jsou zaručené, takže se nemůžeme vymlouvat na nedostatek času. Osobně si myslím, že čtením tohoto článku a koukáním na všechny odkazy v něm strávíte právě 20 minut, ne-li více. Navíc - takový HIIT trénink můžete cvičit prakticky kdekoliv. Pokud si sestavíte svůj vlastní, tak můžete cvičit na zahradě nebo někde na pláži, doma u televize, zkrátka kdekoliv, takže nemusíte platit za drahé fitness centrum, tím nám odpadá i výmluva, že cvičení je drahé a nemohu si ho dovolit. Oproi běhání nám odpadá i starost, že nemůžeme cvičit, když venku prší. Když prší, tak si zkrátka zacvičíme uvnitř.

Takže dost výmluv, oblékněte tepláky a hurá do cvičení Úžasný
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Kájina Kájina | Web | 6. srpna 2016 v 13:48 | Reagovat

Jo, tak to bych hodně potřebovala...jen ta vůle******

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama