5 typicky podzimních potravin pro zlepšení plodnosti

27. září 2016 v 17:48 |  Dieta
Po svém návratu ze Států jsem byla v naprosté euforii, to sluníčko mi přece jen dodalo energii a odpočinula jsem si od starostí, které jsem měla doma před odletem. Než ze mě ta opojná nálada stihla vyprchat, přihlásila jsem se do kurzu na jóga instruktora a do jazykovky (chci se naučit francouzsky), a tak mi trochu přestal zbývat čas na psaní. Ovšem dneska jsem narazila na velmi zajímavý článek, který popisuje 5 typicky podzimních potravin, které nám mají pomoci se zvýšením plodnosti.

První takovou potravinou jsou brusinky, které jsou známými antioxidanty a navíc pomáhají v očistě našich vylučovacích cest (močových) včetně ledvin. Jistě už jste některá zaslechla nebo máte dokonce zkušenost s užíváním brusinek při zánětech močové trubice. Ale brusinky působí i jako takový detox pro náš močový systém. Zdravé a silné ledviny jsou základem pro úspěšné otěhotnění. A samozřejmě - pokud máte přístup k čerstvým brusinkám, tak je to ještě lepší než je pojídat sušené.

Druhou potravinou na seznamu je kořen lopochu, který vypadá trochu jako křen. Jeho chuť údajně není nijak delikátní, ovšem i v tomto případě se jedná o potravinu se silnými čistícími účinky pro naše ledviny a v Japonsku a Číně se řadí mezi speciality. Připravit si kořen lopuchu můžete úplně stejně jako např. mrkev, takže jej omyjete, oškrábete a pak pokrájíte na kolečka buď do polévky nebo jej můžete orestovat na pánvi s další zeleninou.

Třetími v pořadí jsou jablka. Jablka obsahují látku zvanou quercetrin, která zpomaluje rozkládání karbohydrátů a takto stabilizují krevní cukr. A jak jistě víte z některých předchozích článků - jelikož trpíme PCOS máme i problém s trávením cukrů, proto jakákoliv potravina, která umí stabilizovat krevní cukry, stojí za zařazení do našich běžných jídelníčků. Nejlépe pak uděláme, když se zakousneme do čerstvého, syrového jablíčka.

Řepa je důležitou potravinou, která pomáhá v očistě našich jater. Zárověň pomáhá naředit žluč, která pak odnáší z našeho těla řadu škodlivin a toxinů. Očista jater je důležitá kvůli eliminaci starých "vysloužilých" hormonů a syntéze nových, jejichž správná funkce je přesně to, co pro náš boj s PCOS potřebujeme. Řepu si můžeme dát jako šťávu, do smoothie či upečenou. Pozor si máme dát na možnou interferenci nadměrné konzumace řepy s ovulačními testy.

Na závěr pak ještě v článku doporučují ovesnou kaši. Ovesná kaše hraje velmi důležitou roli v ochraně našeho srdce, ovšem svoji úlohu plní i v podpoře naší plodnosti. Protože k tomu, abychom otěhotněly a odnosily zdravé miminko, potřebujeme zdravé a silné srdce, proto bychom měly konzumovat potraviny, které srdíčku prospívají a měly bychom si na něj dávat pozor i stran redukce stresu a rozčilování se. Já osobně jím ovesnou kaši velmi často (kupuji si bezlepkové ovesné vločky a kombinuji je s rýžovými) - takové vločky povařené v kokosovém mléce s chia a ovocem jsou totiž vydatnou a velmi chutnou snídaní a dodají vám energii na větší část vašeho dopoledne.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Baryn Baryn | Web | 27. září 2016 v 18:09 | Reagovat

Brusinky se doporučují na kdeco :D ale zlepšení plodnosti zatím neřeším.

2 Petra Petra | Web | 28. září 2016 v 11:36 | Reagovat

Ovesné vločky a červená řepa, to je paráda. Mám s oběma potravinama jen ty nejlepší zkušenosti****

3 Jančs Jančs | Web | 20. října 2016 v 13:49 | Reagovat

[1]: Bursinky jsou plné vitamínů, takže já věřím, že jsou prospěšné i u PCOS

[2]: Já osobně červenou řepu zbožnuji, není nic lepšího než řepný salát s falafelem :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama