Ořechy

7. září 2016 v 15:52 |  Bez lepku

Ořechy jsou jídlem bohatým na řadu živin, zejména se jedná o nenasycené mastné kyseliny, vysocekvalitní rostlinný protein, vlákninu, minerály a mnoho dalších zdraví prospěšných látek a vitamínů (např. mandle obsahují hodně vápníku, který nutně při PCOS potřebujeme, zvlášť pokud jsme vyřadily můéčné výrobky). A co víc - ořechy jsou bezlepková plodina.

Již v roce 1992 byla publikována studie, která poukazuje na to, že konzumace ořechů 4x a vícekrát týdně, nás může ochránit před kardiovaskulárními onemocněními. Další studie z roku 2011 byla pak specificky zaměřena na konzumaci mandlí a vlašských ořechů u žen s PCOS. Do studie bylo zařazeno celkem 31 žen a u obou skupin došlo k poklesu LDL cholesterolu ("zlého") a rovněž byl zaznamenán účinek konzumace ořechů na koncentrace sex-hormon vážíciho globulinu a na mužské pohlavní hormony.

Pokud tedy netrpíte alergií na některé ořechy, tak se je určitě snažte zařadit do svého pravidelného jídelníčku. Nejlepší jsou samozřejmě samotné, nijak nesolené ořechy, s arašídy je lépe zacházet více opatrně, protože arašídy mohou obsahovat řadu plísní, které by nám mohly vadit. Ale střídmá konzumace ostatních ořechů (para, vlašských, lískových a mandlí) několikrát týdně, pro nás může mít prospěšné účinky.

A jak tedy nakombinovat ořechy do našeho jídelníčku? Na večeři si můžete udělat zeleninový salát a posypat si jej nasekanými ořechy. Na snídani si udělejte kasi např. z rýžových vloček, posypte ji čerstvým ovocem a nasekanými ořechy. A nebo si udělejte nějaké lahodné rizoto či bezlepkové těstoviny a celou porci si zasypte ořechy. Aby se vám ořechy lépe kousaly, doporučuji namočit je tak na hodinku nebo přes noc do vody, aby trochu změkly.

A tady pár odkazů na lahodné recepty s ořechy: např. na víkendovou snídani se skvěle budou hodit pečené hrušky s para ořechy, nebo taková snídaňová pohanková kaše (ještě bych teda posypala ořechy). Pokud holdujete sladkým obědů, vyzkoušela bych kokosové rizoto s ořechy, pokud máte raději klasiku, tak třeba nepohrdnete pórkovým rizotem.

Dobrou chuť Mrkající
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Jane Jane | Web | 8. září 2016 v 16:14 | Reagovat

Nejraději mám kešu, arašídů se trošku bojím****

2 Janča Janča | Web | 20. října 2016 v 13:52 | Reagovat

[1]: Pokud budete jíst arašídy s rozumem, tak není čeho se bát, ale chápu. Kešu a mandle jsou stejně nej :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama