Syrovátka u žen s PCOS

15. září 2016 v 18:03 |  Dieta
Před časem se tady objevil dotaz týkající se syrovátky a její vhodnosti konzumace při PCOS. Já osobně nejsem typ člověka, kterého by syrovátka scojí chutí nějak okouzlila. Ještě před rokem a kousek jsem byla spíše vyznavačem kefíru, jogurtů a sýrů, což se ovšem záhy díky mé diagnóze změnilo a já prakticky ze dne na den vyřadila nejen veškeré mléčné výrobky, ale i lepek.

A co tedy ta syrovátka? Můžeme ji při PCOS popíjet nebo bychom se jí měly raději vyhnout? Osobně bych doporučovala se jí vyhnout. Syrovátka je totiž jedním ze dvou hlavních proteinů, které tvoří základ mléka (tím druhým proteinem je kasein). Syrovátka vzniká jako vedlejší produkt při srážení mléka při výrobě tvarohů a sýrů. Tekutina, která v tomto procesu vzniká obsahuje právě syrovátkový protein.

U některých sportovců, kteří používají syrovátku jako "pohon" pro růst svých svalů, dochází k častému výskytu akné. Příčinou je právě syrovátka, která obsahuje inzulin-like growing faktor 1, který jak jsem již psala dříve, je podobný inzulinu a tím pádem ovlivňuje v těle stejné dráhy jako inzulin samotný. A samozřejmě tento faktor má vliv i na hladiny testosteronu v našem těle, konkrétně přispívá ke zvýšení koncentrací testosteronu, tím pádem k vyššímu výskytu akné a většími potížemi s otěhotněním.

Pravděpodobně nejhorší variantou syrovátky pro nás mohou být ty uměle připravované, které navíc obsahují ještě řadu barviv a látek, které mohou v našem těle působit prozánětlivě, takže pokud nutně syrovátku musíte pít, tak bych vám doporučila spíše 100% syrovátkový izolát, který by pro tělo měl být šetrnější. Nebo se zkrátka zaměřit na nějaký jiný zdroj proteinu než je právě syrovátka.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama