Jak obnovit přirozenou hormonální rovnováhu 2

14. listopadu 2016 v 14:06 |  Léčba
Jak jsem slíbila, je tady pokračování článku o hormonální rovnováze.

Je potřeba si ještě vyjmenovat, jaké faktory mohou způsobovat hormonální nerovnováhu.
1/ Naším největším nepřítlem je stres. Vědci objevili, že stres zvyšuje koncentrace stresových hormonů jako je např. kortizol a ten následně inhibuje gonadotropin uvolňující hormon a tím dojde k zastavení ovulace.

2/ Špatná výživa. Naše tělo je velmi citlivé na výkyvy v koncentracích vitaminů, minerálů a tekutin. Navíc pokud konzumujeme potraviny, které jsou nezdravé, plné konzervantů, barviv a jiných chemikálií, můžeme si snadno porušit počinnost žláz s vnitřní sekrecí a tak způsobit hormonální nerovnováhu.

3/ Xenohormony (cizorodé hormony). Jedná se o člověkem vyrobené chemikálie, které mohou interferovat s hormony našemu tělu vlastními a ovlivňovat jejich přirozenou funkci a vývoj našeho těla. Nejen že mohou napodobovat účinky našich přirozených hormonů, ale mohou zabraňovat jejich navázání na receptory, kde mají hormony působit. Běžně takové xenohormony najdeme v rozpouštědlech a čistících prostředcích, plastu, neorganickém mase, pesticides, herbicidech, v kosmetice nebo v antikoncepci.

4/ Hormonální nerovnováhu si můžeme způsobit i stylem života. Pokud se zbytečně stresujeme, špatně a málo spíme, máme sedavé zaměstnání a nehýbeme se, pravidelně konzumujeme jídlo bohaté na cukry, pijeme alkohol, kouříme nebo užíváme drogy či léky, tak to našemu zdraví úplně neprospěje.

5/ Množství tělesného tuku může mít vliv na produkci a ukládání estrogenu. Ženy s nepřiměřeným tělesným tukem mohou mát problém se svým cyklem nebo trpět anovulací. Bohužel příliš nízká tuková tkáň může naši ovulaci zcela zastavit.

Pokud trpíte polycystickými vaječníky a vaše tělo správně neovuluje, zamyslete se, zda své tělo nedopujete přílišným množstvím chemikálií nebo se třeba zbytečně nestresujete. Popřemýšlejte i o kvalitě a délce svého spánku. Po probuzení byste se měly cítit odpočaté a měly byste spát 7-8 hodin denně.

V příštím článku se již dostanu k tomu, jak se přirozeně s naší hormonální nerovnováhou vypořádat.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Sylva Sylva | Web | 15. listopadu 2016 v 17:11 | Reagovat

Tak tohle je přesně můj problém!

2 Janča Janča | Web | 17. listopadu 2016 v 13:38 | Reagovat

[1]: Sylvo, zkuste zauvažovat o cvičení jógy a meditacích. Když nic jiného, tak se člověk při meditování a jógování uzemní a spoustu věcí pak tolik nepitvá, neřeší a je mu lépe a s tím jde pak ruku v ruce zlepšení spánku, zlepšení nálady, přestanou bolet záda, takže se víc usmíváme a všechno je hned veselejší. Ze mě se díky józe a meditacím stal víc otevřený člověk, protože mi umožnila o mých problémech mluvit zcela otevřeně.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama