Správné stravování

25. listopadu 2016 v 9:35 |  Dieta
Původně jsem chtěla psát článek o tom, co jíst a nejíst, když chceme otěhotnět a cítit se dobře. Jen pracovní povinnosti posledních dní mě trochu semlely a k tomu jsem zjistila, že ani třetí cyklus léčby clostilbegytem nedopadl úspěšně. Tentokrát jsem tušila už tak 4. nebo 5. den po pregnylu, že tenhle pokus nebude úspěšný, výjimečně mi nečinilo ani velké potíže vydržet dva týdny do prvního těhotenského testu a tentokrát jsem dokonce ten výsledek ani neobrečela. Prostě to vyjde třeba příště a nebo prostě někdy jindy.

Všechny tyhle události mě ale donutily, abych se zamyslela nad tím, jak se v poslední době stravuji. Od minulého týdne jsem mírně nachlazená a měla jsem příšerný vztek, že za to můžou určitě ty kortikosteroidy na snížení imunity, které do sebe denně rvu už od srpna. Ale tenhle týden, u takového pátého nebo šestého litru zázvorového čaje s medem a citronem, jsem si uvědomila, že si za to můžu vlastně sama. Kdy naposledy jsem měla na svačinu jablíčko? A co třeba nějaká mrkev nebo okurka k večeři?

Kvůli velkému množství práce ke konci roku, protože samozřejmě lepší dodělat všechno ještě letos, ať jsou všichni před Vánoci šťastní a spokojení, jsem se tolik soustředila na to, abych se vyvarovala lepku a mléčným výrobkům, až jsem zapomněla na ovoce a zeleninu. A i přesto, že některé vitamíny si doplňuji tabletkami, tak to samotné čerstvé ovoce či zeleninu mi tabletky prostě nenahradí. Takže stejně jako již mnohokrát - začínám s mým novým, vylepšeným stravovacím plánem. Tentokrát mám tedy tu výhodu, že mám po dlouhé době pocit, že moje duchovní stránka je naprosto v pořádku a že jsem vlastně šťastná a spokojená sama se sebou, ty každodenní meditace a ranní pozdravy slunci prostě člověka chca nechca změní Usmívající se

A jelikož se již nachýlila zima a venku je nevlídno, tak bychom se ještě měly zamyslet nad tím, jaké ovoce a zeleninu zvolit, aby zbytečně neochlazovaly a tím pádem neoslabovaly náš organismus. Potraviny totiž můžeme rozdělit na ty, které náš organismus ochlazují, a proto se doporučují konzumovat v letních měsících, potraviny organismus ohřívající a konzumovat bychom je měli v zimních měsících. Pak máme ještě potraviny neutrální, které můžeme jíst po celý rok.

Nejprve si tedy povíme o potravinách, které nás zahřejí. Tyto potraviny mají efekt na naši životní energii, rozvádějí ji do našich orgánů, zahřívají nás a zlepšují naší krevní cirkulaci. Pokud máte často studené končetiny, bolí vás břicho, máte nedostatek energie nebo si zadržujete vodu, měli byste zvážit konzumaci těchto potravin i v letních měsících.
Vybrat si můžeme z následujících potravin: třešně, datle, kokosové maso a mléko, mango, nektarinky, broskve, maliny, dýně, tykve, cibule, pórek, pažitka, kaštany, piniové a pistáciové oříšky, vlašské ořechy, bazalka, čili, skořice, česnek, koriandr, fenykl, hřebíček, zázvor, pepř, rozmarýn, máta. Pokud postrádáte ve výčtu nějaké maso, tak si můžete dát kuřecí nebo jehněčí maso a také mušle nebo krevety.

Tyto potraviny můžeme pak zkombinovat ve výtečných pokrmech společně s potravinami neutrálními, kterými jsou: meruňky, fíky, goji, olivy, papája, švestky, ananas, hrozny, houby, mrkev, čínské zelí, kukuřice, brambory, batáty, fazole, hrách, sójové boby, mandle, arašídy, sezam, slunečnicová semínka, rýže, med, šafrán a lékořice. Z masa pak můžeme přidat hovězí, kachni, vepřové a ryby.

Pro úplnost seznamu ješte tedy něco málo o potravinách ochlazujících organismus. Tyto potraviny pomáhají odstraňovat teplo a toxiny z těla, ochlazují a zklidňují tok naší krve, jsou vhodné pro lidi, kteří májí neustálé návaly horka, pocit žízně, opary na rtech, žlutý povlak na jazyku, tmavou nebo žlutou moč, zapáchající stolici. Zároveň je dobré tyto potraviny konzumovat během teplých letních měsíců.
Patří sem: jablka, banány, grepy, kiwi, citrony, pomeranče, hrušky, jahody, meloun, chřest, celer, okurka, lilek, zelená listová zelenina, špenát, rajčata, pohanka, pšenice, tofu, ječmen, sůl, zelený čaj a vejce.

No, myslím, že dnes k večeři si dám rýži se zázvorem, fazolemi a dýní. Co si uvaříte vy?
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama