Pohyb je základ

22. prosince 2016 v 17:01 |  Cvičení
Myslím, že článků o tom, že je důležité cvičit, jste četly už hodně. O tom, že při syndromu PCOS toto pravidlo platí několikanásobně už jsem vám tady několikrát psala i já sama (třeba zde, zde nebo zde).

Ale ráda bych se k tomuto tématu vrátila, zejména teď před koncem roku, kdy si zase budeme dávat nějaká novoroční předsevzetí. Měly bychom se totiž zamyslet nad tím, jak své PCOS zkrotit a jak tu ručičku na vahách, která převažuje směrem k PCOS přiblížit spíše směrem k nám samotným.

Na začátek bude prospěšná i obyčejná chůze. Pro zhubnutí by nám mělo postačit chodit zhruba 10-15 tis. kroků denně, což je něco mezi 7 a 10 km. Není to úplně jednoduché, ale věřím, že to zvládnete. Já osobně si dva roky zpátky dala předsevzetí, že přestanu v práci jezdit výtahem. Kancelář mám ve 4. patře, ale často pracuji v 1. patře, takže se docela naběhám, ale přes počáteční odpor k chůzi po schodech jsem si k tomu nakonec vybudovala velmi kladný vztah - naskakují mi kroky na krokoměru a světem div se - za ty dva roky jsem jela výtahem v práci maximálně tak 10x, když jsem nesla nějaké hodně těžké věci nebo byla nemocná.

Co dál by mohlo být prospěšné - jezdíte do práce MHD? Přemýšlely jste někdy o tom, že vyrazíte třeba o 10-15 minut ráno dříve a prostě vystoupíte o jednu zastávku dříve, než jste zvyklé a zbytek dojdete do práce pěšky? Nebo že byste třeba ob den šly pěšky z práce domů? Samozřejmě záleží na vzdálenosti. Pokud pracujete ve vedlejším městě, které máte 15km z domu, tak asi těžko budete měnit vaši rutinu, ale pokud bydlíte 30-60 minut pěšky od vašeho pracoviště, tak vám jistě nebude vadit, když 2-3x v týdnu půjdete domů pěšky. Možná si chůzi dokonce oblíbíte a zamilujete.

Dalším sportem, který byste od nového roku mohly začít provozovat je třeba TRX. Pokud neznáte, tak se jedná o cvičení s vlastní vahou pomocí závěsných systémů. Ve fitness centrech je na stropě taková kovová konstrukce, ze které visí popruhy a vy se různě zapíráte o držadla těchto popruhů a děláte kliky, sklapovačky, dřepy nebo úklony a tím si tvarujete a zpevňujete především hluboce uložené svalové skupiny, což je nanejvýš prospěšné pro vaše tělo a váš metabolismus inzulinu.

Takový cvičením, které podpoří nejen růst a tvarování vašich svalových skupin, ale zároveň pečuje a mění vaše psychické vnímání, je jóga, což je vlastně kombinace cvičení, dýchání a meditování. Uvidíte, jak vás jóga zklidní, stačí jen několik minut denně. Ráno je třeba hned příjemnější a jednodušší, pokud se donutíte před jídlem udělat 6-12 pozdravů slunci. Příjemně si u toho protáhnete zadní strany stehen, prohřejete vaše tělo a díky správnému dýchání při praktikování pozdravu se vám zklidní mysl a zlepší nálada, vyzkoušeno Mrkající

Máte už vymyšlené nějaké sportovně zaměřené novoroční předsevzetí?
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama