Vánoční pečení

7. prosince 2016 v 14:34 |  Dieta
Možná si tak říkáte, že jsem vám od začátku roku zakázala úplně cokoliv, z čeho by se dalo upéct něco dobého na Vánoce a teď, stejně jako já vloni, přemýšlíte, co teda vlastně můžete a nemůžete o Vánocích mlsat a co si teda upečete?

Hned na začátek vás uklidním: Nemusíte se bát, variant je spousta a cukroví je skvělé i bez lepku a másla. Samozřejmě - pokud se nechcete másla vzdát, tak máslo je pro PCOS povolené, takže se nemusíte bát. Já se ovšem snažím příjem živočišných tuků omezovat a jelikož si dám určitě na Vánoce řízek, tak si myslím, že aspoň to cukroví bych mohla udělat bez másla, které v receptech nahrazuji kokosovým olejem. Možná namítnete, že kokosový olej cukroví prodraží, což je samozřejmě pravda, ale ty bezlepkové mouky samy o sobě už cenu vánočního cukroví zvyšují, takže pokud najdete někde nějaký levnější kokosový olej, tak už to taková zátěž nebude. Však ona kostka másla také stojí okolo 40 Kč, takže když koupíte kilovku kokosového oleje za 200 Kč, tak jste na tom s cenou už prakticky stejně.

A co tedy peču. Vloni jsem s bezlepkovým cukrovím teprve začínala, takže jsem měla jednu malou krabičku a dávala si pozor, aby mi manžel moc neujídal, když dostane pak od rodičů cukroví s lepkem. Letos už mám cukroví ozkoušené a vím, co mi chutnalo, takže jsem mohla zvýšit dávku a vrhnout se do zadělávání. Inspirací mi byly recepty od Kašulky, protože s jejími recepty prostě nemůžete sáhnout vedle.

Jelikož od malička nemám ráda krémy, tak mám celkem výhodu a vybírám jen recepty s marmeládou nebo cukroví, které se nemusí nijak "slepovat". Nejoblíbenější mám rohlíčky a linecké, takže samozřejmě peču hlavně tyto druhy.

Co jsem tedy všechno letos pekla? Tak nejprve to bylo klasické linecké (smíchala jsem pohankovou mouku a bezlepkovou mouku z Marks and Spencer), velmi mi zachutnalo také makové linecké, kaštanovo-ořechové hrudky (místo mouky z vlašských ořechů jsem použila mouku z lískových oříšků), pohankové perníčky, rohlíčky z pohankové a lísko-oříškové mouky a kokosové sušenky. Zkoušela jsem zároveň zredukovat glykemickou nálož ve všem cukroví, takže jsem nahradila klasický cukr cukrem kokosovým.

A když už jsme v té vánoční náladě, tak by vás možná mohla zajímat i strava na štědrý den. Pokud máte v oblibě jíst na oběd kubu, tak není nic jednoduššího než nahradit ječné krouby pohankou - je to naprosto delikátní záležitost. Večerní řízek nebo rybu můžete obalit buď v hrašce nebo bezlepkové mouce a kukuřičné strouhance. No a když do salátu dáte jen majonézu a nepřidáte jogurt, tak máte rázem večeři nejen bez lepku, ale i bez mléka. Sice je ten salát pak trochu tučnější, ale jednou za rok se to tolerovat dá. A konec konců, kdybyste se prostě rozhodly, že na štědrý den s vaší dietou zhřešíte a daly byste si klasickou strouhanku a salát s jogurtem, tak ono se taky nic nestane, pokud si z toho neuděláte zvyk a nebudete s dietou švindlovat pravidelně.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Nikola Nikola | Web | 8. prosince 2016 v 12:56 | Reagovat

Pro mě potřebné, díky za článek!

2 Janča Janča | Web | 10. prosince 2016 v 10:40 | Reagovat

[1]: Jsem ráda, že mohu pomoci :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama