Jaké cvičení si zvolit pro redukci váhy?

8. ledna 2017 v 11:38 |  Cvičení
Pro udržení správné tělesné váhy potřebujeme alespoň 75 minut energické aerobní aktivity nebo 150 minut středně intenzivního aerobního tréninku každý týden. Nejjednoduššími a nejlevnějšími způsoby cvičení je běhání, cyklistika nebo skákání přes švihadlo. Pokud máme potíže s kotníky nebo koleny, tak můžeme jako alternativu k běhání zvolit plavání. Další alternativou jsou bojová umění nebo powerjóga.

Právě výběr cvičení, které je pro vás vhodné, je zlomovým okamžikem pro to, aby se vám konečně podařilo ovlivnit svoji váhu a přimět ručičku na váze, aby ukázala o trochu nižší hodnotu než dosud. Já osobně jsem s váhou na hranici nadváhy bojovala několik let. Nejhorší pro mě bylo asi to, že i když se mi občas podařilo pár kilogramů zhubnout, tak to nikdy nebylo dostačující k tomu, aby váha za pár měsíců začala zase strmě stoupat, obzvlášť během Vánoc. Nový rok vždy nabízí možnost začít znovu, zamyslet se nad způsoby, jak s naší váhou něco udělat.

Krok číslo 1 je rozhodnout se, že o změnu vážně stojíte. Jako druhý krok bych si vybrala najít vhodné cvičení a pokud se vám podaří překonat tyhle dvě nástrahy, tak bych teprve zařadila krok 3, což je zaměřit se na zdravý jídelníček. I když řada lidí tvrdí, že jídelníček je důležitější než cvičení, já bych řekla, že jsou na stejné úrovni.

Ale zpátky ke cvičení. Bohužel představa, že začnu jinak jíst a trvale zhubnu bez pohybu, je prostě mylná. Proto si myslím, že je lepší začít s pohybem, aby si tělo zvyklo, a pak teprve přidávat změnu jídelníčku. A samozřejmě každému z nás to půjde méně či více snadno, každý jsme totiž unikát. První je to, že sami sebe a své tělo budeme mít rádi a přesvědčíme sami sebe, že pravidelným cvičením se budeme cítit lépe.

Pokud nejsme vůbec navyklí na žádný pohyb, tak je nejjednodušší začít chůzí nebo joggingem, tedy rychlou chůzí. Pokud máme problémy s některými klouby na nohou, které bývají celkem běžné u lidí s nadváhou, tak není nic jednoduššího než začít plavat. Nevšímejte si toho, jestli vás někdo v bazéně okukuje nebo ne, nemusíte se za sebe vůbec stydět, protože když budete plavat pravidelně, tak posílíte ruce a nohy a snáze pak přejdete na sporty, které vám dříve vadily. Důležité je získat aspoň nějakou kondičku.

Pokud potřebujete pro motivaci cvičit ve skupině, tak se zamyslete nad členstvím v nějakém fitness centru a lekci zumby, aerobiku nebo třeba fitboxu. Nebo se domluvte s kamarádkou/kamarádem a zajděte na squash.
Pro celkové protažení a posílení maxima svalových skupin je pak dobrý pilates nebo joga, oba druhy cvičení lze přizpůsobit vašim schopnostem a pravidelným tréninkem uvidíte, že budete flexibilnější a posunete se dále.


Schválně - má některá z vás jako novoroční předsevzetí, že se začne více hýbat?
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama