Ozkoušeno pro vás - hormonální jóga

23. ledna 2017 v 21:31 |  Cvičení
Možná jste některé četly můj článek o hormonální józe. Když mi lékařka sdělovala téměř před dvěma roky moji diagnózu, tak se zmínila o tom, že bych mohla třeba vyzkoušet "nějakou tu jógu". Jakožto nováček v problematice PCOS jsem si říkala, že jógu přece cvičím, tak asi teda musím jen trochu přidat. O tom, že existuje hormonální jóga jsem se dozvěděla až o několik měsíců později. V té době jsem se rozhodovala, zda vyzkouším nejprve cvičení podle Mojžíšové nebo hormonální jógu. Cena jednoho sezení u fyzioterapeuta byla nižší než kurz hormonálky, a navíc mě kamarádka fyzioterapeutka přesvědčila, že s metodou Mojžíšové má její kolegyně výborné zkušenosti,a že to fakt pomáhá a že mi to prostě doporučuje. Inu, nechala jsem si dát doporučení na fyzioterapeutku v Praze a pravidelně víc než rok docházela na terapie a doma každý den cvičila.

V prosinci jsem ovšem svoji pozornost stočila hlavně na klasickou jógu, protože jakožto lektorka jsem chtěla nasbírat nějaké zkušenosti a inspiraci pro své lekce, než se konečně postavím před klienty. Navíc jsem podstupovala léčbu clostilbegytem a k tomu užívala kortikosteroidy a byla ze všeho mírně znechucená. Takže jsem cviky dle Mojžíšové zcela přestala cvičit. A protože se nám miminko ani na čtvrtý pokus nezadařilo, tak jsem si řekla, že teď je ten čas, kdy jít na hormonálku. Není totiž dobré s jógou začínat po stimulaci ovulace léky, protože hormonální jógu nesmí cvičit těhotné, takže představa, že se jeden víkend jógu naučím a za dva či tři týdny zjistím, že jsem těhotná a nebudu jí moci minimálně 9 měsíců cvičit, mi nepřišla moc lákavá.

Přihlásila jsem se na kurz na víkend 21.-22.1., ve čtvrtek jsem se s tím ještě u oběda svěřila kamarádce, která na hormonálku kdysi taky chodila. Jenže večer mi přišel email, že není dostatek přihlášených klientek a kurz se ruší, což mě velmi mrzelo. Byla jsem strašně na vážkách, zda si teda zarezervovat kurz na jiný termín nebo se na to úplně vykašlat, jestli to náhodou není znamení, že hormonálku prostě zkoušet nemám. Naštěstí jsem našla jiný kurz, který byl hned v pátek 20. a pokračoval v sobotu 21.1. a kupodivu na kurzu byla ještě volná místa. Takže jsem se přihlásila a v pátek a v sobotu pilně jógovala.

Hned na začátek musím podotknout, že to teda není ani trochu jednoduché. V hormonální józe se používá dech, kterému se říká bhastrika. Při bhastrice se prudce nadechujeme do břicha a následně prudce vydechujeme. Tento tlak má promasírovat břišní orgány a tím zlepšit prokrvení břišní dutiny a zároveň promasírovat i vaječníky, nadledvinky a prostě všechno důležité pro tvorbu hormonů. Když ležíte na zádech a zkoušíte bhastriku, tak je to docela pohodové cvičení, nicméně, když je pak člověk ve svíčce nebo se různě vrtí, tak už provádění tohoto dechu není taková sranda a není to vůbec jednoduché. Ačkoliv klasickou jógu cvičím denně, tak jsem byla překvapená z toho, jak je hormonální jóga náročná.

Celá sestava se skládá ze dvou částí - zahřívací a samotného cvičení. Zahřívací fáze trvá zhruba 5 minut, samotné cvičení pak asi 25-30 minut, přičemž zahřívací část můžete cvičit i samostatně, kdežto vlastní cvičení bez předchozí zahřívací fáze se cvičit nemá. Jednotlivé cviky mají přesný sled a v jednotlivých pozicích střídavě stlačujeme levý a pravý vaječník, protahujeme a stlačujeme štítnou žlázu a pracujeme s energií, kterou bychom měly rozvádět po celém našem těle. Před a po cvičení by se mělo hodně pít, takže kdybyste se na kurz vypravily, tak si hlavně nezapomeňte pití, jako se to stalo mě první den.

Cvičit se hormonálka má nejlépe každý den, při PCOS nejlépe aspoň 6x v týdnu. Výsledky by se mohly objevit již po 4 měsících, takže pokud už jste domluvené na IVF nebo máte doma už injekce s tím, že příští cyklus začínáte, tak bych asi na kurz nechodila. Nicméně pokud máte jasno v tom, že chcete před brutalitou, jakou jsou pro mě injekce, vyzkoušet vážně úplně všechny možnosti, tak směle do toho. A nelekejte se, když vás budou po cvičení bolet vaječníky, je to přirozený proces kvůli tomu, že se bhastrikou namáhá oblast těla, kterou normálně neprocvičujeme. Až budu se cvičením kompletně sžitá a začnu na sobě pozorovat nějaké pozitivní výsledky, tak napíšu update Mrkající
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama