Co zařadit do jídelníčku na jaře

7. dubna 2017 v 9:11 |  Dieta
Poslední dobou se nevěnuji blogu tolik, kolik bych chtěla a moc se za to omlouvám. Pracovní povinnosti mě nějak zase polapily do nekonečného kolotoče věcí, které hoří. Abych se z toho úplně nezbláznila, tak mám alespoň tu jógu, kterou cvičím momentálně 7 dní v týdnu, zhruba 1,5-3 hodiny denně, čas na psaní pak moc nezbývá, ale s přibývajícím sluníčkem se to určitě zlepší :-)

A když mluvím o sluníčku, dneska to za oknem sice moc nevypadá, ale pomalými krůčky k nám konečně zavítalo zase jaro, stromy se krásně zelenají, kvetou první kytičky a přichází jarní úklid, a to nejen co se pořádku doma týče, ale i co se týče našeho organismu. Tentokrát jsem se nechala inspirovat článkem od PCOSdiva.

Nebudu vám tedy nabízet žádný zázračný set, který bych vám prodávala, jak to bývá zvykem v Americe, jen se vás pokusím nasměrovat. Přes zimu občas sklouzneme ke zhoršeným stravovacím návykům, obzvášť letos, když byly docela nepříjemné mrazy, tak jsme asi zrovna neměli chuť do sebe příliš často cpát studený salát nebo jakoukoliv studenou zeleninu, pak je mnohem snazší sáhnout v lepším případě po teplé zeleninové polévce, v tom horším po svíčkové, rajské a nebo nějakém jiném, těžkém jídle. Zároveň si přes zimu naše tělo ukládá více jídla do tukových zásob, aby mělo energii zimu přežít a případně sílu odolávat nemocem. Navíc si ještě více zadržuje vodu, než přes teplejší jarní a letní měsíce. Na jaře bychom proto měli zase zpátky najít ten správný směr... Zbavit se všeho "junk food", tedy průmyslově připravovaného jídla, a zařadit do jídelníčku potraviny, které nám pomohou odstranit nahromaděné toxiny.

Nemusíme se nutně hnát do nějakého detoxu a zkolabovat nebo hladovět kvůli tomu, že jsme někde četli, že máme pít tři dny v kuse jen ovocné a zeleninové šťávy a čistou vodu. Nemusíme se dokonce trápit ani třídenním popíjením bylinkových čajů bez příjmu jakékoliv potravy. Stačí z jídelníčku vyšrktnout na pár dní pečivo a přílohy, zaměřit se na snížení množství cukru, možná na pár dní vyřaďte alkohol a kofein.

A co tedy naopak k běžnému jídelníčku přidat?
Všechno zelené, co vás jen napadne - špenát, kadeřávek, jakýkoliv jiný listový salát, chřest, klíčky, zelené fazolky, celer, koriandr, řeřichu, petrželku, cibulku. Z ovoce pak hlavně různé bobule a třeba třešně.

Dokud nebude trochu lépe, abychom si uvedené pochutiny nasbírali na zahrádce, spokojíme se se zeleninou z farmářských trhů nebo obchodů a s ovocem mraženým.

A s čím se pro letošní jaro rozloučit? Pokud jste stejně jako já přes zimu dostali sem tam chuť na mléčné výrobky, tak s jarem bychom se s nimi zase měli raději rozloučit, zejména s těmi hodně tučnými, jako jsou sýry, jogurty a nebo zmrzlina.

Pravidelný příjem zeleného lupení a velké množství vody (2-3 litry denně) by nám měl napomoci k vyplavení toxinů a všech usazených škodlivých látek z našeho těla. Měli bychom se cítit lehčí, méně unavení a mít více energie. K zintenzivnění účinku detoxikace si pak můžeme dopomoci nějakým kardio sportem, během, jízdou na kole, nebo třeba dokud bude venku trochu chladněji, tak můžeme vyrazit na hotjógu ;-)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama