Zásadité stravování pro PCOS

21. dubna 2017 v 11:22 |  Dieta
S blížícím se létem a plavkovou sezónou a opět zvolna stoupající váhou se zase vracím k myšlence, co dělám špatně. Musím přiznat, že nepodařená stimulace a následná série těhotenství v mém okolí (naposledy včera jsem se dozvěděla o tom, že můj bratr čeká rodinu a mé mámě vůbec nepřišlo trapné mi to oznámit tak, že mi poslala emailem fotku ultrazvuku s textem - dárek od Míši k narozeninám, protože máma měla včera narozeniny) mě prostě rozsekává na maličké kousky. Vždycky když už si říkám, že jsem skoro v pohodě, tak zase někdo oznámí těhotenství, nebo se rovnou někde objeví fotka novorozeněte. Není tedy asi vůbec žádné překvapení, že dietu dost flákám, občas si dám lepek, občas sýr, večeřím chipsy a víno. Výsledkem je pak to, že jsem na sebe akorát naštvaná a stravování ještě více prasím..

Ale abych se dostala konečně k jádru pudla. Přemýšlím, jaký stravovací směr teď zvolit, abych si dala váhu zase do pohody a hlavně se trochu uklidnila i hlava. Napřed jsem si pohrávala s myšlenou na paleo nebo whole30, které tedy ještě úplně nezavrhuji, ale u kamarádky jsem v úterý zahlédla kuchařku na zásadité stravování, takže jsem brouzdala po webu a chtěla bych v dnešním článku shrnout tento výživový směr.

Pravděpodobně každý z nás už někdy slyšel nebo četl o tom, že některé potraviny jsou zásaditého a jiné zase kyselého charakteru. A právě správná acidobazická rovnováha v těle způsobená vyváženým poměrem těchto potravin je důležitá pro správnou funkci našeho organismu. Většina potravin, které běžně konzumujeme je ovšem spíše kyselého charakteru. Bazická dieta nám proto pomůže nastolit správnou acidobazickou rovnováhu, konkrétně v našich tělních tekutinách, hlavně v krvi. A jaké má zásaditý způsob stravování výhody?

1/ Zásaditý způsob stravování údajně zlepšuje naši plodnost, protože vyšší příjem zásaditých potravin by měl působit zásaditě na náš poševní hlen. Kyselý poševní hlen totiž zabíjí spermie a tedy zabraňuje otěhotnění.
2/ Zásadité stravování zároveň zabraňuje našemu tělu, aby ztrácelo vápník, který je důležitý pro zdraví našich kostí a zubní skloviny.
3/ Zásaditá dieta by měla pomáhat předcházet nebo alespoň snižovat různé bolesti.
4/ Údajně je zásaditá strava také tajnou zbraní pro krásnou a zdravou pokožku.
5/ Tento způsob stravování má snižovat zánět a posilovat naši vitalitu a zvyšovat naši energii/náš elán.
6/ Pokud budeme jíst dostatek zdravých proteinů a dostatek zelené listové zeleniny, můžeme zlepšit i funkci naši jater, což nám pomůže s redukcí naší váhy a udržení zdravě zásaditého charakteru našeho organismu.

A jaké potraviny mají zásaditý charakter?
Jedná se především o syrové potraviny, kvalitní rostlinné proteiny, čerstvé ovoce a zelenina, alkalizovaná voda a zelené nápoje (myšleno třeba spirulina nebo zelený ječmen).

A konkrétnější seznam zásaditých potravin:
Zelenina: řepa, brokolice, květák, celer, okurka, kadeřávek, salát, cibule, hrách, papriky, špenát
Ovoce: jablka, banány, bobule, meloun cantaloupe, hrozny, klasický meloun, citron, pomeranče, broskve, hrušky
Protein: mandle, kaštany, tofu
Koření: skořice, kari, zázvor, hořčice, mořská sůl

Jakým potravinám se vyhnout?
Vajíčka, čočka, vysoké množství soli, mléko, průmyslově vyráběné cereálie, průmyslově zpracované maso (salámy, šunky), arašídy a vlašské ořechy, ovesné a pšeničné pečivo, těstoviny, rýže a balené celozrné produkty, kofein a alkohol.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama