Co budeme obědvat?

10. června 2017 v 7:22 |  Dieta
V poslední době jsem z lenosti sklouzla k tomu, že jsem prakticky přestala vařit, nebo teda hodně málo, a chodit na jídlo ven do restaurace. No hrdá na sebe dvakrát nejsem, protože samozřejmě v restauraci příliš kvalitní bezlepkové a bezmléčné jídlo neseženete. Všechno je z polotovarů a občas se to nedá beztak jíst. Dříve jsem poctivě vařila a měla tak 2-3 různá jídla týdně, jak je možné, že to teď nejde? Vážně chci celou svoji snahu zmuchlat jak popsaný papír a zahodit do koše?

Náhodou jsem ovšem narazila na příspěvek od Eriky Volk. Stačilo, abych si přečetla nadpis a řekla jsem si - jakto, že mě to nenapadlo samotnou???

Erika v rámci lepšího udržení pořádku v kuchyni, vaří zásadně jen v neděli odpoledne a to přesně tolik porcí, kolik je na daný týden pro celou rodinu třeba. Jídlo pak rozdělí na porce a zamrazí.

Důležité ale je, abychom se takové přípravě pěkně věnovali krok po kroku. Začneme důkladným plánováním. Chceme si připravit pouze obědy na každý den, nebo snad i večeře? Připravujeme si porce pouze pro sebe nebo i pro zbytek rodiny? Pokud máme vymyšleno, že uvaříme 2-3 různá jídla a řekněme od každého to budou 4 porce, tak máme základ daný.

Dál se zamysleme nad tím, co konkrétně chceme vařit? Mělo by to být zdravé, máme chuť na maso nebo si raději dáme týden bez masa? Najdeme si nějakou kuchařku zdravého stravování, prolistujeme ji a vybereme si, co nás zaujalo.

Přecházíme ke kroku číslo tři - sepíšeme si nákupní seznam. Co všechno bude potřeba, abychom se po hlavně mohli vrhnout do vaření a nemuseli nic nahrazovat? Se seznamem pak vyrazíme do obchodu a pokud možno, koupíme pouze to, co na něm máme napsáno, ať nás to nesvádí nějak podvádět svoji dietu a přesvědčení. Pokud doma ty chipsy a čokoláda nebudou, tak nás to odradí do toho obchodu jít, když budeme mít navařeno na celý týden předem.

Při výběru pokrmu je dobré zároveň přemýšlet, zda k přípravě využijeme naši kuchyň na maximum. Najdeme si proto takové menu, k jehož přípravě využijeme jak sporák, tak i troubu nebo mikrovlnku, ať můžeme hezkz pracovat na více frontách naráz. Navíc si vybíráme, pokud možno, jídla jednoduchá. Moc nám nepomůže, když budeme chystat jídlo, jehož příprava zabere třeba 3 hodiny, pokud tedy nejsme vášnivými kuchařkami a nevadí nám strávit v kuchyni celý den.

Jakmile máme vymyšleno, co vaříme, a nakoupeno všechno potřebné, můžeme zvesela začít. Nejprve odstraníme z kuchyňské linky vše nepotřebné - kávovar, umyté nádobí atd., ať máme více prostoru k tvoření. Zkontrolujeme si, zda máme v mrazáku opravdu prostor pro počet krabiček, které chceme zamrazit. Pokud to je možné, nachystáme si naše BPA-free krabičky (nejlépe skleněné, ale pokud nemáme, tak alespoň plastové, i když jídlo s plastem, který obsahuje BPA příliš nekamarádí). Sepíšeme si na papír, jaké kroky z našich receptů můžeme provést naráz a co musíme oddělit. Je lepší mít recepty na jednom papíře, než třeba listovat knihou, časopisem či na ipadu sem a tam.

A jde se na věc - můžeme začít umývat, čistit a porcovat ovoce a zeleninu, marinovat maso, předehřát troubu, prostě se věnovat vaření tak, jak nám vyhovuje. Na závěr necháme všechno vychladnout, nandáme do misek a uklízíme do mrazničky. Umyjeme nádobí, uklidíme a setřeme kuchyňskou linku a máme opět na týden pokoj Mrkající
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama