Opět začínám s hormonální jógou

15. října 2018 v 17:22 |  Cvičení
Omlouvám se, že jsem se na tak dlouho odmlčela. Horké letní dny byly náročné. Do toho na mě dolehla nějaká poporodní krize, kdy odhaduji, že dojely účinky některých hormonů a tělo si řeklo, že je unavené a že je toho prostě nějak moc. Téměř dva měsíce jsem byla úplně vyřízená. Když to šlo, tak jsem si po obědě zdřímla. Dokonce jsem byla z té únavy tak mimo, že jsem uvažovala, zda nejsem znovu těhotná. To se mi nepotvrdilo. Vyrazila jsem tedy za kamarádkou lékařkou, zda mi udělá nějaké testy, abych se ujistila, že mi porod nezamával se štítnou žlázou a podobně. Naštěstí - vše v pořádku. Tímto Kristýně moc děkuji :-) I když teda jsem byla vyděšená, když jsem viděla, že můj cholesterol, který je klasicky vyšší, tak jse vyšplhal už na 7 a samozřejmě převážnou část tvoří LDL cholesterol, tedy ten který může za usazování tuků na stěny našich tepen a následně může takto zprostředkovaně způsobovat kornatění a onemocnění srdce.

Mému miminku je nyní 8 měsíců. Miluji svého syna víc než cokoliv a kohokoliv jiného na světě, je to nejlepší chlap mého života. ALE je na čase, abych začala zase myslet na sebe, na svoje zdraví, a také na to, že i to druhé a třetí miminko, které bych chtěla, se nám podaří počít přirozenou cestou bez IVF a nátlaku okolí, že hormony jsou pro tělo v pořádku a že si vlastně svoji nemoc vymýšlím..

Vím, že základem je změna životosprávy. Bohužel kvůli strachu z toho, že by můj syn měl alergii na potraviny, které bych v těhotenství nejedla (konkrétně myslím hlavně lepek a mléčné produkty), jsem opět zařadila do svého jídelníčku všechno. Unavená pokusy o nastartování kojení jsem bohužel hodně zanevřela na zeleninu a ovoce, začalo mě obtěžovat nakupování a uvědomila jsem si, že vlastně nemám na žádné jídlo chuť. Když se mě třeba manžel ptal, co si dám na oběd, tak jsem řekla, že je mi to jedno. Vím, že jíst musím, abych neumřela, ale co budu jíst mi přišlo nepodstatné.

Minulý týden jsem se na chvíli zastavila, zamyslela a naklikala na rohlíku jídlo, co chci dovézt - teda hlavně ovoce a zeleninu, a řekla si, že si dám chvíli pauzu od cukru a masa, aspoň na tři čtyři dny, abych viděla, jak se budu cítit. Ty z vás, které mě sledujete na facebooku, víte, že již několik dní si denně dávám opět probiotika, koupila jsem si sirup intra, o kterém bych ráda brzy napsala článek, a k tomu ještě tabletky z DM, které obsahují spirulinu, chlorelu a mladý ječmen. K tomu jsem dokoupila bio-bachovky s názvem Energie a včera absolvovala opakovací lekci hormonální jógy, abych opět mohla začít cvičit.

Musím říct, že jsem nakonec bez masa, cukru, mléčných výrobků a lepku vydržela 4 dny - od úterý do pátku a cítila jsem se skvěle. Na víkend jsem bohužel měla návštěvu a zbylo mi spousta jídla, které je s masem a i se smetanou, takže je mi líto to vyhodit a dojím to - manžel je celý týden na služebce. ALE moje tělo mi dalo signál, že bez těchto surovin je mu dobře, že tyto potraviny nutně k přežití a fungování nepotřebuje. A já si uvědomila, že se musím mít ráda, musím na sebe myslet a musím myslet pečlivě na to, co svému tělu dávám, zda jsou ty kalorie prázdné nebo hodnotné pro moje tělo.

A k tomu chci opět cvičit hormonální jógu. Schválně jsem se podívala do svého menstruačního kalendáře a po kurzu hormonální jógy, který jsem absolvovala v lednu loňského roku, jsem dostala menstruaci do dvou týdnů, tak tedy vstříc hormonální józe a novému začátku, jsem zvědavá, jak se moje tělo této nové výzvě postaví.

Rada pro maminky malých cvrčků - Pokud se chcete vymlouvat, že nemůžete cvičit, protože vás dítě prostě nenechá 30 minut jen tak někde cvičit.. Tvrdila jsem to stejné, nevím, zda se mi podaří sestavu cvičit 5-6x týdně, jak mám v plánu, nicméně dnes jsem si svůj čas koupila tak, že jsem synovi dala na talířek křupky a na tenká kolečka nakrájenou polovinu banánu. Jako jo, když jsem cvičila holuba, tak mě celou dobu tahal za vlasy.. Ale odcvičila jsem si celou sestavu bez přestávky :-)

A ještě poznatek na závěr. Když zjistíte, že jste těhotné, měly byste hormonální jógu okamžitě přestat cvičit, to by vám dobrá lektorka na kurzu měla říct.. S podivem ale už žádná lektorka neřekne, kdy můžete začít opět cvičit po porodu. Včera jsem se na to raději zeptala - takže můžete začít hned po šestinedělí u přirozeného porodu, dva měsíce po císaři, a navíc by hormonální jóga měla pomoci s laktací ;-)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama